LNWR 4ft 6in Tank Class gőzmozdony

Az LNWR 4ft 6in Tank Class gőzmozdony a 19. század végén a Londoni és Északnyugati Vasút zászlóshajójaként jelentős szerepet játszott a városi közlekedés fejlődésében, megbízhatóságával és sokoldalúságával.

Történeti háttér és gyártás

Az LNWR 4ft 6in Tank Class gőzmozdonyt 1879-ben készítették a London and North Western Railway (LNWR) számára. Az LNWR akkoriban az Egyesült Királyság egyik legnagyobb vasúttársasága volt, és folyamatosan bővítette flottáját a növekvő személy- és áruszállítási igények miatt. A mozdony tervezése Francis William Webb főmérnök nevéhez fűződik, aki innovatív megoldásairól volt ismert.

A 4ft 6in Tank Class mozdonyokat elsősorban elővárosi és helyi vonatok vontatására szánták, ahol a gyors gyorsulás és rövid megállási idő elsődleges fontosságú volt. Az ilyen típusú mozdonyok kompakt méretük és hatékony üzemeltetésük miatt népszerűvé váltak a városi vasúti közlekedésben.

Technikai jellemzők

Az LNWR 4ft 6in Tank Class gőzmozdony kompakt felépítése és erős hajtóműve miatt kiválóan alkalmas volt a rövidebb távú, sűrűn megálló vonatok vontatására. A mozdony hajtásrendszere gőzhajtású volt, amely akkoriban a legelterjedtebb technológia volt. Az acélkeretes szerelvények rendkívül tartósak és biztonságosak voltak, így a mozdony hosszú élettartammal rendelkezett.

Műszaki jellemzők:

Hajtásrendszer: Gőz
Tengelyelrendezés: 0-4-2T
Maximális sebesség: Körülbelül 50 km/h
Méretek: Hossz: nincs meghatározott adat
Futómű: Tengelyelrendezése miatt rugalmasan és könnyedén kezelhető volt
Fékrendszer: Manuális fékrendszerrel rendelkezett

Szolgálati történelem

A LNWR 4ft 6in Tank Class gőzmozdonyokat főként az Egyesült Királyság területén használták, és nagy sikerrel szolgálták ki a városi és elővárosi vonatforgalmat. Ezek a mozdonyok elsősorban az LNWR hálózatán működtek, amely a közép- és észak-angliai városokat kötötte össze Londonnal.

A mozdonyokat a 20. század elejéig tovább használták, amikor is újabb és modernebb mozdonysorozatok váltották fel őket. A fokozatos kivonásuk az 1920-as években kezdődött meg.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnálatos módon nem maradt fent eredeti példány az LNWR 4ft 6in Tank Class gőzmozdonyokból, így ma már sehol nem tekinthetők meg ezek a történelmi szerelvények. Nincs ismert múzeumi kiállítás sem, ahol a mozdonyokat bemutatnák.

Érdekességek és kulturális hatás

Az LNWR 4ft 6in Tank Class mozdonysorozat egyike volt azoknak a vasúti járműveknek, amelyek megtestesítik a gőzmozdonyok aranykorát az Egyesült Királyságban. Bár ma már nem léteznek megőrzött példányaik, a rajongói kultúra továbbra is élénken emlékezik rájuk. Modellvasúti formában néhány gyártónál elérhetőek, és népszerűek a brit vasúti történelem szerelmesei körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Gyártási év 1879
Tengelyelrendezés 0-4-2T
Maximális sebesség Körülbelül 50 km/h

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LNWR_4ft_6in_Tank_Class

Képek

Források: Wikipédia, Google