Történeti háttér és gyártás
A South African Class 6E1, Series 8 egy elektromos mozdonytípus, amelyet a South African Railways (SAR) számára gyártottak. A mozdonyokat a Union Carriage & Wagon (UCW) készítette Dél-Afrikában, Nigel városában. A 6E1 sorozat a délafrikai vasúti közlekedés igényeinek kielégítésére lett kifejlesztve, hogy megbízható és hatékony vontatási lehetőséget biztosítson. Az 1979-ben gyártott Series 8 a 6E1 mozdonycsalád részeként készült, amelyet a többi alváltozattal együtt jelentős számban állítottak üzembe.
Technikai jellemzők
A South African Class 6E1, Series 8 elektromos mozdony hajtásának alapja az elektromos rendszer, amely a nagy teljesítményű vontatási igényeket szolgálja ki. A mozdonyok tengelyelrendezése Bo-Bo típusú, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóvázon két tengely található, amelyek külön hajtottak. A mozdony maximális sebessége körülbelül 113 km/h, ami megfelelő az ország területén zajló vasúti szállítási feladatokhoz. A jármű méretei és felszereltsége a korabeli modern követelményeknek feleltek meg, így a dél-afrikai vasúthálózat fontos elemeként működött.
Szolgálati történelem
A South African Class 6E1, Series 8 mozdonyokat főként Dél-Afrikában használták a vasúti közlekedés különböző területein. Ezek a mozdonyok mind személy-, mind tehervonatok vontatására egyaránt alkalmazva voltak, mivel megbízható és sokoldalú teljesítményükkel a vasúthálózat szerves részévé váltak. A 6E1 sorozatú mozdonyok jelentős része sokáig szolgálatban maradt, később pedig átépítéseken és modernizációkon esett át, hogy megfeleljen a megváltozott műszaki elvárásoknak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Információt a jelenleg múzeumban vagy kiállításon megőrzött példányokról nem találtunk. Az ilyen jellegű mozdonyok közül több is a mindennapi vasúti szolgáltatás részeként állhat, de specifikusan megőrzött darabok nincsenek dokumentálva a rendelkezésre álló forrás alapján.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 6E1 mozdonyok között nincsenek külön megemlítendő becenevek vagy kulturális utalások. Modellvasúti verziókról nem áll rendelkezésre információ, így ezen az alapon nem lehet mélyebb elemzést nyújtani a típus iránti rajongásról vagy annak hatásáról a vasúti kultúrára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Tengelyelrendezés | Bo-Bo |
Maximális sebesség | 113 km/h |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google