Belgian Railways Class 27 elektromos mozdony

A Belgian Railways Class 27 elektromos mozdony 1981-ben vált a belga vasúthálózat gerincévé, megbízhatóságát és teljesítményét kihasználva a forgalmas vonalakon.

Történeti háttér és gyártás

A Belgian Railways Class 27 elektromos mozdonyt a Societé Anonyme La Brugeoise et Nivelles gyártotta 1981-től. Az SNCB/NMBS belga államvasút szükségleteinek megfelelően fejlesztették ki, hogy modernizálják és bővítsék a meglévő járműparkot. A mozdonyok gyártása 1981-ben kezdődött, és céljuk volt a belga vasúti infrastruktúra hatékonyságának növelése. Összesen 60 darabot gyártottak, amelyeket teljesen elektromos meghajtással szereltek fel. A sorozatot a belga vasúti szolgáltatások széles körében alkalmazták, az elővárosi és intercity vonatoktól kezdve a teherszállításig.

Technikai jellemzők

A Class 27 mozdonyok elektromos hajtásrendszerrel rendelkeztek, amely jelentős teljesítményt nyújtott. A maximális sebességük 160 km/h volt, így képesek voltak gyorsan és hatékonyan közlekedni a belga vasúthálózaton. Tengelyelrendezésük Bo’Bo’, ami azt jelenti, hogy a mozdony négy tengellyel rendelkezik, mindegyik külön elektromotorral. Az ilyen tengelyelrendezés biztosította a mozdony optimális vonóerejét és stabilitását.

  • Teljesítmény: 4000 kW
  • Maximális sebesség: 160 km/h
  • Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
  • Hossz: 18500 mm
  • Tömeg: 83 tonna
  • Fékrendszer: Elektromos és pneumatikus fékek

Szolgálati történelem

A Class 27 mozdonyokat széles körben alkalmazták a belga vasúti hálózatban, különösen az elővárosi vonalakon, ahol a gyors gyorsulásuk és nagy sebességük jól kihasználható volt. Emellett intercity szolgáltatásokban és tehervonatok vontatásában is részt vettek. Az elmúlt évtizedekben számos modernizáción estek át, hogy megfeleljenek a mai kor elvárásainak. A mozdonyokat fokozatosan vonják ki a forgalomból az újabb modellek érkezésével, azonban még mindig jelentős részük üzemképes és használatban van.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy a Belgian Railways Class 27 mozdonyok közül bármely példány múzeumban kiállításra került volna. Az aktív szolgálatból kivont darabok többsége selejtezésre került, bár előfordulhat, hogy néhány darabot esetleg nosztalgia célokra megőriztek.

Érdekességek és kulturális hatás

A Class 27 mozdonyok népszerű modelljei a vasútmodellezők körében ismertek, különösen a belga vasúti fanatikusok között. Kis méretarányú változataik elérhetők a hobbimodellezésben, ami segíti a vasútbarátoknak a belga vasúti történelem egy darabjának rekonstrukcióját.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1970–1999 – Modern járművek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Belgian_Railways_Class_27

Képek

Források: Wikipédia, Google