New Zealand DSG class locomotive dízelmozdony

A New Zealand DSG class locomotive dízelmozdonyok fontos szerepet játszottak Új-Zéland ipari fejlődésében, mivel ezek a robusztus gépek hatékonyan kezelték a nehéz tehervonatok vontatását a szigetország vasúthálózatán.

Történeti háttér és gyártás

A New Zealand DSG class locomotive sorozatot az új-zélandi vasúti igények kielégítésére fejlesztették ki. A mozdonyokat az 1981-es évben gyártották, amikor a vasúti hálózat dízelmozdonyokkal való korszerűsítése volt a cél. A mozdonyok tervezése és gyártása a Hunslet Engine Company nevéhez fűződik, amely az Egyesült Királyságban működött. A gyártás során összesen 20 példány készült, amelyek mindegyike az új-zélandi államvasutak számára készült.

Technikai jellemzők

A New Zealand DSG class locomotive egy dízelmozdony, amelyet ipari és vasúti rakodási feladatokra terveztek. A mozdony a dízel-hidraulikus hajtásrendszert alkalmazza, amely lehetővé teszi a hatékony energiaátalakítást. A gép maximális sebessége meghaladja a 50 km/h-t, amely elegendő a teherforgalmi igényekhez. A gép tengelyelrendezése Bo-Bo, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóváz két tengellyel rendelkezik, külön-külön meghajtva.

  • Teljesítmény: Kb. 350 lóerő
  • Méretek: Hossz: 10,5 méter
  • Súly: Kb. 40 tonna
  • Fékrendszer: Pneumatikus fékek

Szolgálati történelem

A New Zealand DSG class locomotive mozdonyokat széles körben alkalmazták Új-Zélandon a teherforgalmi feladatok ellátására. A mozdonyok különösen népszerűek voltak az ipari rakodási feladatoknál, ahol a megbízhatóság és a kiváló manőverező képesség különösen fontos volt. A mozdonyok többsége a modernizációs hullám során kerültek kivonásra, mivel újabb és hatékonyabb modellek váltották fel őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy a New Zealand DSG class locomotive bármely példánya múzeumban vagy nosztalgiavonaton működne. Az ilyen jellegű járművek gyakran nehezen hozzáférhetőek, mivel főként ipari használatra lettek tervezve.

Érdekességek és kulturális hatás

A New Zealand DSG mozdonyok nem kaptak jelentős kulturális figyelmet, és nem állnak rendelkezésre információk modellvasúti elterjedtségről vagy médiamegjelenésekről. Ezeket a mozdonyokat pragmatikus célokra tervezték, így elsősorban a vasúti közlekedés rajongói és ipari szakemberek körében ismertek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Teljesítmény Kb. 350 lóerő
Tengelyelrendezés Bo-Bo
Maximális sebesség 50 km/h
Hossz 10,5 méter
Súly 40 tonna
Fékrendszer Pneumatikus fékek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/New_Zealand_DSG_class_locomotive

Képek

Források: Wikipédia, Google