CGR 4th Class 4-6-0TT 1880 gőzmozdony

A CGR 4th Class 4-6-0TT 1880 gőzmozdony a dél-afrikai vasúttörténelem megbízható hősévé vált, mely lenyűgöző teljesítményével és technikai újításaival hozzájárult a régió vasúti közlekedésének fellendítéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A CGR 4th Class 4-6-0TT gőzmozdonyt 1880-ban a dél-afrikai Colonial Government Railways (CGR) számára fejlesztették ki. A mozdonyt a Beyer, Peacock and Company, egy neves brit mozdonygyártó készítette. A fejlesztés célja az volt, hogy kielégítsék a dél-afrikai vasúthálózat növekvő igényeit, különösen a nehéz tehervonatok húzására alkalmas mozdonyok kapacitását növeljék. A gyártási helyszín Manchester volt, ahol a Beyer, Peacock and Company központja is található. A mozdonyokat a CGR rendelte meg, hogy javítsák a szállítási hatékonyságot a dél-afrikai vasútvonalakon.

Technikai jellemzők

A CGR 4th Class 4-6-0TT egy gőzmeghajtású mozdony volt, amelyet a 4-6-0 tengelyelrendezés jellemzett. Ez azt jelenti, hogy négy kisméretű vezérlőtengely és hat nagyobb hajtótengely jellemezte a futóművet. A mozdony maximális sebessége korlátozott volt, elsősorban a tehervonatok szállítására összpontosítottak a tervezés során. A gőzmozdonyok klasszikus hajtásrendszerével működött, ahol a kazán által termelt gőz a dugattyúkat hajtja meg.

  • Hossz: A mozdony és a tender teljes hossza jelentős volt, hogy lehetővé tegye a szükséges mennyiségű szén és víz szállítását.
  • Tengelytáv: A tengelyek elrendezése és távolsága hozzájárult a stabilitáshoz és a hatékony teljesítményhez.

Szolgálati történelem

A mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták a Colonial Government Railways vonalain. Ezek a mozdonyok különösen a tehervonat-szolgáltatásokban voltak jelentősek, ahol nagy terheléseket kellett szállítani. A mozdonyokat fokozatosan váltották fel modernebb típusok, de hosszú ideig meghatározó részét képezték a dél-afrikai vasúti forgalomnak. A kivonásuk időpontja fokozatos volt, amint a technológia fejlődött, és újabb gépek vették át a szerepüket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos úgy tűnik, hogy a CGR 4th Class 4-6-0TT mozdonyból nem maradt fenn működőképes vagy múzeumban kiállított példány. A korabeli vasúti járművek közül azonban több más típus is megtekinthető különböző múzeumokban, ám ez a típus nem került be ilyen gyűjteménybe.

Érdekességek és kulturális hatás

A CGR 4th Class 4-6-0TT mozdonyok részei voltak a dél-afrikai vasúti fejlődés kulcsszereplőinek. Bár a modellvasúti iparban nem lett annyira elterjedt, mint más híresebb típusok, a dél-afrikai vasúti hagyományokban mégis fontos szerepet játszottak. A mozdonytípus a vasúti rajongók körében ismert, de a szélesebb közönség számára kevésbé közismert.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

CGR 4th Class 4-6-0TT 1880 – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google