China Railways 6K dízelmozdony

A China Railways 6K dízelmozdony a japán Hitachi cég közreműködésével készült, és kiváló példája a nemzetközi együttműködésnek a vasúti technológia terén.

Történeti háttér és gyártás

A China Railways 6K dízelmozdonyt a 20. század végén fejlesztették ki az Egyesült Államokban, a General Electric gyárban, majd Kínának exportálták. Az első példány 1986-ban készült el, és a mozdonyt kifejezetten a kínai vasúti igények kielégítésére tervezték, így biztosítva a nehéz teherszállítási kapacitását.

A 6K típusú mozdonyokból összesen 50 darab készült, és ezeket a kínai állami vasúttársaság, a China Railways megrendelésére gyártották. Az együttműködés célja az volt, hogy a legújabb technológiákat és hatékonyságot vigyék át a kínai vasúti hálózatba.

Technikai jellemzők

A China Railways 6K mozdony dízel-elektromos hajtásrendszerű, ami azt jelenti, hogy a dízel motor elektromos áramot generál, amely meghajtja a villanymotorokat. Ez a hajtási mód rendkívül hatékony, különösen nehéz teherszállító vonatok esetén.

  • Teljesítmény: körülbelül 3600 lóerő
  • Tengelyelrendezés: Co-Co, ami azt jelenti, hogy a mozdony mindkét forgóváza három hajtott tengellyel rendelkezik
  • Maximális sebesség: körülbelül 100 km/h
  • Méretek: 20,3 méter hosszú
  • Fékrendszer: légfék

Szolgálati történelem

A 6K mozdonyokat Kínában főként teherforgalomban alkalmazták. A technikai megbízhatóságuk és nagy teljesítményük miatt hamar elterjedtek, és jelentős szerepet játszottak a kínai vasúti áruszállításban. A 6K sorozatú mozdonyok a kínai vasúthálózat különböző régióiban szolgáltak, ahol jelentős terhelést jelentő szállítási feladatokat láttak el.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik China Railways 6K mozdony múzeumban lenne kiállítva vagy megőrzésre került volna nosztalgikus célokra.

Érdekességek és kulturális hatás

A China Railways 6K mozdonyok hírnevet szereztek a megbízhatóságukról és terhelhetőségükről. A modellszállítás világában kevésbé ismertek, elsősorban a kínai és ázsiai piacokon találkozhatunk velük. A kulturális hatásuk inkább a műszaki fejlődésben és a kínai vasúti technológia fejlesztésében mérhető.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/China_Railways_6K