Történeti háttér és gyártás
A South African Class 14E elektromos mozdonyt 1991-ben gyártották, hogy kiszolgálja a dél-afrikai vasúti közlekedés igényeit. A mozdonyt a Dél-afrikai Vasúti Hatóság rendelte meg azzal a céllal, hogy modernebb és hatékonyabb járművekkel bővítse flottáját. Kifejlesztésének oka a megnövekedett utasforgalom és a teherszállítás növekvő igénye volt.
- Gyártó vállalat: Union Carriage & Wagon
- Gyártási időszak: 1991
- Megrendelő: Dél-afrikai Vasúti Hatóság
Technikai jellemzők
A Class 14E elektromos mozdonyt úgy tervezték, hogy megfeleljen a modern vasúti követelményeknek, számos technikai újítással. Elektromos meghajtása biztosítja a hatékony energiafelhasználást és a környezetbarát működést.
- Hajtásrendszer: Elektromos
- Teljesítmény: Magas teljesítményű elektromos motorok
- Tengelyelrendezés: Bo-Bo
- Maximális sebesség: Kb. 100 km/h
Szolgálati történelem
A Class 14E mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták, mind személyszállító, mind teherszállító vonatok élén. Szolgálatuk során jelentős szerepet játszottak a helyi vasúti közlekedés modernizációjában. Az idő múlásával más újabb típusok váltották le őket, de néhány egység még mindig aktív használatban van.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs adat arról, hogy a South African Class 14E mozdonyok közül bármelyik múzeumban lenne kiállítva vagy megőrzés alatt állna. Az információk hiánya miatt nem ismert, hogy nosztalgia vagy bemutató célokra felhasználnák-e őket.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 14E mozdonyok jelentősége inkább technikai újításukban rejlik, mintsem kulturális hatásukban. Modellvasúti megjelenésükről nincs adat, és a köznyelvben sem terjedtek el különféle becenevek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |