GE AC44C6M dízelmozdony

A GE AC44C6M dízelmozdony a modern vasúti technológia éllovasa, melyet az eredeti AC4400CW sorozat átalakításával hoztak létre, hogy nagyobb teljesítményt és hatékonyságot biztosítson.

Történeti háttér és gyártás

A GE AC44C6M dízelmozdony egy korszerűsített változata a GE Dash 9-44CW mozdonyoknak, amelyeket eredetileg a kilencvenes évek közepén kezdtek gyártani. A General Electric (GE) Transportation a mozdonyok felújítását és modernizációját végezte el, hogy megfeleljenek a modern vasúti teljesítmény- és hatékonysági követelményeknek. A GE a mozdonyok korszerűsítésével lehetőséget teremtett a vasúttársaságoknak, hogy meghosszabbítsák a meglévő flottájuk élettartamát, miközben a legújabb technológiai fejlesztéseket is hasznosíthatták.

Az AC44C6M program főként az Egyesült Államok vasúttársaságaira fókuszált, mint például a Norfolk Southern Railway, mely az egyik legnagyobb felújító megrendelő volt. A mozdonyok eredeti gyártási időszaka a GE által 1995-re kezdődött, és a modernizálási program a 2010-es években vette kezdetét, amikor a régebbi modellek frissítését elkezdték végrehajtani.

Technikai jellemzők

A GE AC44C6M mozdony dízel-elektromos meghajtású, ahol a dízelmotor által termelt energia generátorokon keresztül elektromos motorokhoz jut, melyek hajtják a vonat kerekeit. Az AC44C6M esetében a teljesítmény meghaladja a 4000 lóerőt, ami jelentős vonóerőt biztosít különböző teher- és személyvonatok számára.

A mozdony tengelyelrendezése C-C, ami hat tengelyt jelent, mindegyik tengelyén meghajtással. Ez a konfiguráció növeli a vonat stabilitását és vonóerejét. Az AC44C6M mozdonyok teljes hossza körülbelül 22 méter, magasságuk pedig átlagosan 4,8 méter. Ezen felül a mozdony felszerelhető modern fékrendszerekkel, automatizált vezérlő rendszerekkel, például Electronically Controlled Pneumatic (ECP) fékrendszerrel, amely javítja a vonat irányíthatóságát és biztonságát.

Szolgálati történelem

A legtöbb GE AC44C6M mozdonyt az Egyesült Államok nagy vasúttársaságai üzemeltették, például Norfolk Southern. Ezeket a mozdonyokat elsősorban teherfuvarozásra használták, ahol a nagy teljesítmény és megbízhatóság elengedhetetlen. A felújított mozdonyok a modernizáció után is kitűnően teljesítenek, a szolgálati idejük meghosszabbodik, ami költséghatékony megoldást jelent a vasúttársaságok számára.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincsenek ismert megőrzött példányok a GE AC44C6M mozdonyokból múzeumokban, mivel ezek a mozdonyok még mindig aktív szolgálatban vannak, és a modernizációs program részeként továbbra is használatban maradnak.

Érdekességek és kulturális hatás

A GE AC44C6M mozdony különlegessége, hogy régebbi modellek átalakításából született, így a modern technológia integrálása mellett megőrizte a klasszikus mozdonytervezés elemeit. Modellvasúti körökben is elérhető, ahol különböző méretarányú változatokban lehet megvásárolni, például a HO és N méretarányban, ami népszerűvé teszi a vasútmodellezők körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Hibrid
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Teljesítmény 4000+ lóerő
Tengelyelrendezés C-C
Hossz 22 méter
Magasság 4,8 méter

Hivatkozások

GE AC44C6M a Wikipedián