Történeti háttér és gyártás
A Baden III b villamos motorvonat egy különleges darabja a 19. századi vasúti történelemnek. Az 1881-ben gyártott motorvonatot a németországi Baden államvasút megrendelésére fejlesztették ki. A jármű tervezésekor az alapvető cél a gyors és hatékony személyszállítás volt, különösen a rövid- és középtávú járatokon belül. A gyártást a Maschinenbau-Gesellschaft Karlsruhe (MBG Karlsruhe) végezte, amely akkoriban vezető szerepet töltött be a vasúti járművek fejlesztésében és építésében.
Technikai jellemzők
A Baden III b villamos motorvonat több innovatív műszaki megoldással készült, melyek közül a legfontosabbak:
– Meghajtásrendszer: Villamos motorvonatként elektromos meghajtással működött, mely abban a korban úttörő jellegű volt.
– Teljesítmény: A villamos motor megfelelő teljesítményű volt ahhoz, hogy a korabeli vasúti igényeknek megfeleljen.
– Tengelyelrendezés: Az elrendezés a stabilitás és a gördülékeny közlekedés biztosítására lett tervezve, bár a konkrét részletek nem ismertek.
– Maximális sebesség: A jármű maximális sebessége a korabeli technológiai korlátok közé tartozott, de pontos adatot nem találtunk.
– Férőhely: Mind az első, mind a másodosztály számára kialakított utastereket tartalmazott, azonban a pontos ülőhely-kapacitás nem ismert.
Szolgálati történelem
A Baden III b motorvonatot elsősorban Németországban, a Baden államvasútnál használták. Szolgálati ideje alatt különféle járatokon üzemelt, kiemelkedő teljesítményt nyújtva az elővárosi és regionális közlekedésben egyaránt. Az ilyen típusú járművek az elektromos meghajtás korai fejlesztései közé tartoztak, és jelentős szerepet játszottak a vasúti technológia fejlődésében.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs elérhető információ arról, hogy a Baden III b motorvonatból megőrzött példány lenne. A korai villamos motorvonatok közül sajnos kevés maradt fenn, ezeket elsősorban technológiai és történelmi okokból állították le.
Érdekességek és kulturális hatás
A Baden III b villamos motorvonat a maga idejében előremutató fejlesztésnek számított. Bár nem vált széles körben ismertté, az elektromechanikai meghajtás korai példájaként hozzájárult a vasúti technológia fejlődéséhez. Modellvasúti szimulációkban és történelmi visszatekintésekben időnként megjelenik, mint az elektromos hajtás egyik úttörője.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Villamos motorvonat |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Baden_III_b
Képek
Források: Wikipédia, Google