Történeti háttér és gyártás
Az Indian locomotive class WAG-9, amelyet 1996-ban kezdtek gyártani, az indiai államvasutak számára került kifejlesztésre. A mozdonyt a Bhilai Steel Plant és a BHEL fejlesztette ki az indiai vasút hatékonyságának növelése érdekében. A WAG-9 célja az volt, hogy kielégítse az indiai vasút növekvő áruszállítási igényeit, és a meglévő flotta modernizációját végezze el.
Technikai jellemzők
A WAG-9 egy elektromos mozdony, amelyet kifejezetten nagy teherbírású áruszállításra terveztek. A mozdony 6 tengelyes (Co-Co tengelyelrendezéssel) és 6000 lóerős teljesítményre képes. Az elektromos hajtás révén a mozdony maximális sebessége 100 km/h. Működéséhez 25 kV, 50 Hz AC felsővezeték rendszert használ. A WAG-9 méretei magukban foglalják a 20,735 méteres hosszúságot.
Szolgálati történelem
A WAG-9 mozdonyok elsősorban Indiában, az Indian Railways hálózatán belül üzemelnek. Az áruszállításban játszanak kulcsszerepet, és a megbízhatóságuk miatt elismertek. Az indiai vasút infrastruktúrájához való alkalmazkodásuk révén nagy terhelésű vonatokat képesek vontatni hosszú távokon is.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs ismert megőrzött példánya a WAG-9 sorozatnak múzeumban vagy nosztalgiajáratokon belül.
Érdekességek és kulturális hatás
A WAG-9 mozdonyt gyakran „Dholpur” néven emlegetik a köznyelvben, a működési helyszínére utalva. Bár a mozdony nem feltétlenül szerepel filmekben vagy könyvekben, modellvasúti változatai népszerűek az indiai vasút rajongói körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Gyártási év | 1996 |
Teljesítmény | 6000 lóerő |
Tengelyelrendezés | Co-Co |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Hossz | 20,735 méter |