Történeti háttér és gyártás
A CGR 1st Class 4-4-0TT gőzmozdony a 19. század végén, 1881-ben épült a dél-afrikai Cape Government Railways (CGR) számára. Az ipari forradalomnak és a vasúti közlekedés gyors fejlődésének köszönhetően az igények jelentősen megemelkedtek a hatékony vasúti megoldások iránt. Az ilyen típusú mozdonyok fejlesztése a dél-afrikai vasúti hálózat bővítésének igényét szolgálta.
A 4-4-0TT mozdonyokat a Beyer, Peacock & Company gyártotta, mely egy elismert brit mozdonygyártó vállalat volt abban az időben. Eredetileg a CGR rendelte meg őket, hogy a széleskörű vasúthálózatot hatékonyabban tudják kiszolgálni. Pontos darabszámra vonatkozó adat nem áll rendelkezésre, de ismeretes, hogy több ilyen mozdony készült a CGR igényeihez igazodva.
Technikai jellemzők
A CGR 1st Class 4-4-0TT egy 4-4-0 tengelyelrendezésű gőzmozdony, amely két hajtott tengellyel rendelkezik. Az ilyen jellegű tengelyelrendezés abban az időszakban széles körben elterjedt volt, mivel kiegyensúlyozott teljesítményt és stabil futást biztosított.
– Hajtásrendszer: Gőzmeghajtás
– Teljesítmény: Az adott teljesítményadatok nem állnak rendelkezésre, de a korabeli mozdonyokhoz mérten átlagosnak tekinthető.
– Méret: A pontos méretek nincsenek dokumentálva, de a 4-4-0 típus általánosan közepes méretű kategóriába esik.
– Futómű: A kettős forgóváz lehetővé tette a könnyebb kanyarodást és a stabil futást.
– Fékrendszer: Valószínűleg korabeli mechanikus fékrendszerrel rendelkezett.
Szolgálati történelem
A CGR 1st Class 4-4-0TT mozdonyokat főként Dél-Afrikában használták a Cape Government Railways hálózatán belül. Az ilyen típusú mozdonyok az utasszállító vonatok élén dolgoztak, de néha teherforgalomban is alkalmazták őket. A mozdonyok nagy népszerűségnek örvendtek a megbízhatóságuk és hatékonyságuk miatt.
A szolgálati időszakuk vége nem pontosan dokumentált, de feltételezhető, hogy az 1900-as évek elején kezdődött el a fokozatos kivonásuk. Ennek oka a technológia fejlődése és a modernebb mozdonyok megjelenése volt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ megőrzött példányokról vagy múzeumi szereplésről a CGR 1st Class 4-4-0TT mozdonyok esetében. Ez azt sugallja, hogy valószínűleg egyetlen ilyen mozdony sem maradt fenn az utókor számára.
Érdekességek és kulturális hatás
A CGR 1st Class 4-4-0TT mozdonyok különösen érdekesek lehetnek a vasúttörténészek és modellezők számára, mivel a 19. század végi technológiai átmenet egyik képviselői voltak. Bár konkrét becenevet vagy köznyelvi elnevezést nem dokumentáltak róla, a 4-4-0 konfiguráció magában hordozta a „American” elnevezést is, mely az ilyen típusú mozdonyok közös jelzője volt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google