Történeti háttér és gyártás
A 2TE25A dízelmozdonyt a 2000-es évek elején fejlesztették ki az oroszországi vasúti közlekedés igényeinek kielégítésére. A mozdony első példányai 2006-ban gördültek le a gyártósorról. A típus mögött álló fejlesztési és gyártási munka főként a Bryansk gépgyártó üzemhez kapcsolódik, amely Oroszország egyik vezető vasúti jármű gyártó vállalata. A 2TE25A mozdonyokat elsősorban a nehéz teherforgalmi igények kiszolgálására hozták létre, hogy a meglévő flotta kapacitását növeljék és korszerűsítsék.
Technikai jellemzők
A 2TE25A mozdony dízel-elektromos hajtású, ami azt jelenti, hogy dízelmotor termeli az elektromos energiát, amely meghajtja a mozdony tengelyeit. Ezzel a megoldással a mozdony kiemelkedő teljesítményt nyújt, és képes hatékonyan működni különféle útviszonyok mellett. A mozdony hossza, a tengelytáv és egyéb méretek pontos adatait a gyártó biztosítja, de lényeges, hogy a kialakítás modern, és a legújabb biztonsági és technológiai előírásoknak megfelel.
Szolgálati történelem
A 2TE25A mozdonyok főként az orosz vasúti hálózatban teljesítenek szolgálatot. Az orosz államvasutak, a RŽD (Российские железные дороги) alkalmazza ezeket az egységeket. A mozdonyokat elsősorban hosszú távú teherszállításra vetik be, ahol az általuk nyújtott nagy teljesítmény elengedhetetlen. A 2TE25A mozdonyok azóta is aktív szolgálatban állnak, és hozzájárulnak az oroszországi vasúti teherforgalom hatékonyságához.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a 2TE25A dízelmozdonyok közül bármelyik is múzeumban lenne kiállítva. Azonban az ilyen típusú mozdonyok jelentős része még aktív szolgálatban van, így a múzeumi megőrzésük valószínűleg a jövőben válik időszerűvé, amikor ezek a mozdonyok kivonásra kerülnek.
Érdekességek és kulturális hatás
A 2TE25A mozdonyok nem szereztek különösebb hírnevet a kulturális szférában, azonban az orosz vasúti közlekedésben betöltött szerepük meghatározó. Modellvasúti változataik azonban népszerűek lehetnek az oroszországi vasúti modellező közösségekben, ahol a modern, nagy teljesítményű mozdonyok iránt is nagy érdeklődés mutatkozik.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |