Történeti háttér és gyártás
A South African Class 39-200 dízelmozdony egy fontos fejlesztés része volt a dél-afrikai vasúti közlekedés modernizálásának keretében 2009-ben. Az EMD (Electro-Motive Diesel) által gyártott mozdonyokat a dél-afrikai Transnet megrendelésére készítették, hogy pótolják és bővítsék a meglévő dízeles mozdonyflottát. A típus az EMD GT26 közös konstrukciókra alapozva készült, a helyi igényekhez igazítva. Ebből a típusból 100 darabot gyártottak.
Technikai jellemzők
A Class 39-200 dízelmozdony dízel-elektromos hajtásrendszerrel működik. Ez azt jelenti, hogy a dízelmotor által termelt energiát generátorok alakítják át elektromos energiává, amely aztán a kerekek meghajtására szolgáló motorokat táplálja. A mozdony maximális teljesítménye körülbelül 3000 lóerő, ami lehetővé teszi, hogy nagyobb teherszállítást is képes legyen húzni. A tengelyelrendezése Co-Co, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóváz három tengelyes. A mozdony maximális sebessége 100 km/h körül van.
- Hossza: Kb. 18 méter
- Magassága: Kb. 4,1 méter
- Tengelytáv: 3,9 méter (a tengelyek között)
Szolgálati történelem
A South African Class 39-200 mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták a Transnet Freight Rail alá tartozó vonalakon. Ezek a mozdonyok gyakran nehéz teherszállítási feladatokban vettek részt, beleértve a bányákból származó ásványi anyagok szállítását. A szolgálatuk során megbízható teljesítményükről voltak ismeretesek, és jelentős szerepet játszottak Dél-Afrika gazdasági szállítási igényeinek kielégítésében.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a South African Class 39-200 mozdonyok közül került-e múzeumba bármelyik példány. Ezek a mozdonyok még mindig aktív szolgálatban állnak, ezért nem valószínű, hogy a közeljövőben múzeumi kiállítási tárgyakká válnának.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 39-200 mozdonyok nem rendelkeznek széles körben ismert becenevekkel vagy köznyelvi elnevezésekkel. Azonban a modellvasúti rajongók körében modellként is előfordulhatnak, hiszen a modern dízelmozdonyok kedvelt témát jelentenek a vasútmodellezők számára. A dél-afrikai vasutak iránt érdeklődők között is elismertségnek örvendenek, hiszen a helyi ipari és kereskedelmi szektorok fontos elemei.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |
Gyártási év | 2009 |
Gyártó | Electro-Motive Diesel (EMD) |
Példányszám | 100 darab |
Maximális teljesítmény | 3000 lóerő |
Tengelyelrendezés | Co-Co |
Maximális sebesség | 100 km/h |