Alstom KZ8A elektromos mozdony

Az Alstom KZ8A elektromos mozdony Kazahsztán szélsőséges időjárási körülményeihez tervezték, kiemelkedő teljesítményével és megbízhatóságával támogatva az ország hatékony teherszállítását.

Történeti háttér és gyártás

Az Alstom KZ8A mozdonyt a francia Alstom cég fejlesztette ki, kifejezetten a kazah vasúti rendszer igényeinek kielégítésére. A mozdony 2012-ben kezdte meg pályafutását, amikor a kazah államvasutak, a Temir Zholy, megrendelte. Az Alstom vállalat célja az volt, hogy egy erős és megbízható elektromos mozdonyt hozzon létre, amely képes nagy mennyiségű teher szállítására Kazahsztán szélsőséges időjárási körülményei között is. A gyártás az Alstom és a helyi kazah vállalat, a Lokomotiv Kurastyru Zauyty közös beruházásában zajlott.

Technikai jellemzők

Az Alstom KZ8A egy elektromos mozdony, amely kimagasló teljesítményével, akár 8,8 MW-os erejével tűnik ki. A mozdony főként tehervonatok mozgatására szolgál, tengelyelrendezése Bo-Bo-Bo, ami az álló- és futókerékpárok elrendezésére utal.

Maximális sebesség: 120 km/h
Hossz: 35,9 méter
Fékrendszer: integrált fékrendszer, amely kiegészül a regeneratív fékezéssel

A mozdony tervezésénél figyelembe vették a kazahsztáni környezet speciális igényeit, ezért például hideg- és melegállóságot is biztosítottak.

Szolgálati történelem

Az Alstom KZ8A mozdonyok főként Kazahsztán területén üzemelnek, ahol nagy mennyiségű ásványi anyagot és nyersanyagot szállítanak. Eddig megbízhatóan teljesítették szolgálatukat, különösen a kazah síkságok és hegyvidékek közötti szállításban. A mozdonyok a megrendelésük óta folyamatosan üzemelnek, nincs adat komolyabb meghibásodásokról vagy balesetekről.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy az Alstom KZ8A-t bármelyik múzeumban kiállítanák vagy megőrizték volna. A mozdonyok aktívan részt vesznek a kazah vasúti közlekedésben, és nincs jel arra, hogy a közeljövőben szükség lenne azok múzeumi szerepeltetésére.

Érdekességek és kulturális hatás

A KZ8A mozdonyok jelenleg még nem játszottak szerepet filmekben vagy más kulturális alkotásokban. Ugyanakkor a kazah vasúti hálózat kulcsfontosságú részévé váltak, és tovább erősítik az ország infrastrukturális fejlesztéseit. Modellvasútként való megjelenésükről egyelőre nincs adat.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 2000–napjaink – Automatizálás
Maximális sebesség 120 km/h
Teljesítmény 8,8 MW
Hossz 35,9 méter
Tengelyelrendezés Bo-Bo-Bo

Hivatkozások

A vonat részletes leírása (új lapon nyílik meg)