Történeti háttér és gyártás
A CSR SDD7 egy elektromos mozdony, amelyet a kínai CSR Corporation Limited gyártott. Az első példány 2013-ban hagyta el a gyárat. A mozdonyt kifejezetten az argentin vasúti rendszer számára fejlesztették ki azzal a céllal, hogy javítsák a személyszállítási szolgáltatásokat. Az argentínai megrendelés részeként készült, amely az ország vasúti infrastruktúrájának modernizálására irányult. A gyártás helyszíne Kína volt, de a mozdonyok használata Argentínában valósult meg.
Technikai jellemzők
A CSR SDD7 egy modern elektromos mozdony, amit az argentin vasúti körülményekhez igazítottak. Az elektromos hajtásrendszernek köszönhetően környezetbarát, és hatékonyan képes nagy távolságok megtételére. A mozdony maximális sebessége eléri a 120 km/h-t, ami megfelelő az elővárosi és regionális személyszállító vonatok számára. A mozdony általában nagy kapacitású utasszállító kocsik vontatására alkalmas, biztosítva a megfelelő kényelmet és gyorsaságot az utasok számára.
Szolgálati történelem
A CSR SDD7 mozdonyok elsősorban Argentínában teljesítettek szolgálatot. Az argentin vasúti hálózat egyik kulcsfontosságú részévé váltak, a Buenos Aires környéki elővárosi vasutakban. A mozdonyok megbízhatósága és teljesítménye hozzájárult a helyi vasúti közlekedés korszerűsítéséhez, bár részletes baleseti statisztikák vagy meghibásodási adatok nem állnak rendelkezésre. Azóta is aktívan használnak néhány példányt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi információk szerint a CSR SDD7 mozdonyok közül egyelőre nem került sor megőrzésre múzeumi célokra, mivel még aktív szolgálatban állnak Argentínában. A jövőben azonban lehetséges, hogy néhány példányt megőriznek kiemelkedő történelmi jelentőségük miatt.
Érdekességek és kulturális hatás
A CSR SDD7 mozdonyok modern műszaki megoldásai és hatékonysága miatt a vasútrajongók körében is ismertté váltak. Bár nem rendelkeznek köznyelvi becenevekkel, az argentin vasúti közlekedés fejlesztésében játszott szerepük kiemelkedő. Modellvasúti gyűjtők körében egyelőre nem váltak széles körben elterjedtté, de a mozdonyok innovatív jellege miatt a jövőben népszerű modellváltozatok is megjelenhetnek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |
Gyártás éve | 2013 |
Maximális sebesség | 120 km/h |