Történeti háttér és gyártás
A South African Class 21E elektromos mozdonyt az Transnet Freight Rail (TFR) számára fejlesztették ki, hogy megfeleljen Dél-Afrika bővülő vasúti igényeinek. A mozdonyok gyártását a CSR Zhuzhou Electric Locomotive Company végezte Kínában. A fejlesztés célja az volt, hogy egy korszerű, nagy teljesítményű, teherszállításra alkalmas mozdonyt hozzanak létre, amely hatékonyan képes kezelni a dél-afrikai vasúti hálózat kihívásait. Az első példányok 2014-ben kerültek gyártásra. A teljes gyártási folyamatot 2014-től kezdődően folytatták, és a mozdonyok mind a CSR Zhuzhou gyáraiban készültek.
Technikai jellemzők
A South African Class 21E egy elektromos mozdony, amely 25 kV 50 Hz váltakozó árammal működik. A mozdony hat tengelyes, az elrendezése Co-Co, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóvázban három-három hajtott tengely van. A mozdony maximális sebessége 100 km/h, és nagy teljesítménye, valamint robusztus felépítése lehetővé teszi, hogy nehéz teherszállítmányokat is elbírjon. A modern vezérlőrendszerek és fékrendszerek biztosítják a biztonságos és hatékony működést.
Szolgálati történelem
A South African Class 21E mozdonyokat elsősorban a dél-afrikai vasúti hálózaton, a Transnet Freight Rail teherszállítási feladataiban használják. Ezek a mozdonyok fontos szerepet játszanak az ország nagy volumenű áruszállításában, különösen olyan területeken, ahol nehéz terheket kell nagy távolságokra szállítani. A mozdonyok a Transnet által üzemeltetett vonalakon dolgoznak, és a kezdetektől fogva a hatékonyság és a megbízhatóság jellemezte őket. A szolgálatuk során nem számoltak be jelentős meghibásodásokról vagy balesetekről.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a South African Class 21E mozdonyok közül bármelyik megőrzésre került volna múzeumi célokra, mivel viszonylag új fejlesztésű járművekről van szó, és továbbra is aktív szolgálatot teljesítenek.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 21E mozdony különleges helyet foglal el a dél-afrikai vasúti közlekedésben, mivel a modern, energiahatékony technológia és a nagy teherbírás kombinációját testesíti meg. Kulturális hatása és rajongói megjelenése azonban nem dokumentált széles körben, mivel elsősorban ipari felhasználásra készült és kevésbé van jelen a köznyelvben vagy a médiában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |
Gyártási év | 2014 |
Tengelyelrendezés | Co-Co |
Maximális sebesség | 100 km/h |