Fenniarail Class Dr18 dízelmozdony

A Fenniarail Class Dr18 dízelmozdony a modern vasúti technológia élvonalát képviseli, megbízhatóságával és hatékonyságával hozzájárulva a fenntartható közlekedés jövőjéhez.

Történeti háttér és gyártás

A Fenniarail Class Dr18 dízelmozdonyt először 2015-ben gyártották. A mozdonyt a Fenniarail, egy finn magánvasúttársaság kezdeményezésére fejlesztették ki. A Dr18 sorozatot a Stadler Rail gyártotta, amely ismert a modern és hatékony vasúti járművek fejlesztéséről. Az új mozdonyok szükségességét a növekvő teherszállítási igények indokolták, különösen a finn vasúthálózaton belül, ahol a megbízhatóság és a hatékonyság kulcsfontosságú. A gyártás fő helyszíne a Stadler Rail egyik európai üzeme volt.

Technikai jellemzők

A Fenniarail Class Dr18 egy dízelmozdony, amelyet a modern vasúti szállítás igényeinek megfelelően terveztek.

Hajtásrendszer: Dízel
Teljesítmény: 2000 kW
Maximális sebesség: 120 km/h
Tengelyelrendezés: Co’Co’
Fékrendszer: Modern légfékrendszer
Vezérlés: Fejlett elektronikával felszerelt

A mozdony erős hajtásrendszere lehetővé teszi a nehéz teherszállítást, míg a fejlett fék- és vezérlőrendszerek garantálják a biztonságos és hatékony működést.

Szolgálati történelem

A Dr18 sorozat tagjait főként Finnországban használják. Ezek a mozdonyok a Fenniarail teherszállítási vonalain teljesítenek szolgálatot. A dízelüzemű mozdonyok különösen hasznosak azon területeken, ahol az elektromos infrastruktúra nem áll rendelkezésre. A Dr18 sorozat még mindig aktív szolgálatban áll, és a Fenniarail továbbra is fontos szereplője a finnországi teherszállítási ágazatnak.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ megőrzött vagy múzeumban kiállított Dr18 mozdonyokról, mivel a sorozat még aktív szolgálatban áll.

Érdekességek és kulturális hatás

A Fenniarail Class Dr18 még nem szerzett jelentős kulturális hatást vagy széleskörű ismertséget a vasúti rajongók körében, mivel viszonylag új és specifikusan a finn teherszállítási piacra készült. Modellvasúti változatok jelenlegi információk szerint nem készültek ebből a típusból.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 2000–napjaink – Automatizálás
Teljesítmény 2000 kW
Maximális sebesség 120 km/h
Tengelyelrendezés Co’Co’
Fékrendszer Légfékrendszer

Hivatkozások

Wikipedia: Fenniarail Class Dr18