Történeti háttér és gyártás
A Prussian G 4.2 sorozatú gőzmozdonyok a 19. század végén jelentek meg a német vasúti hálózatokban. A mozdonyokat a prussiai államvasutak fejlesztették ki a teherforgalom igényeinek kielégítésére. A típus első példányait 1882-ben készítették el.
A G 4.2 típus megjelenését az ipari forradalom nyomán megnövekedett szállítmányozási igények indokolták, melyeknek kielégítésére erős és megbízható gőzmozdonyok kifejlesztésére volt szükség. A mozdonyok gyártását több német vállalat is végezte, köztük ismertebb gyártóhelyekkel.
Technikai jellemzők
A Prussian G 4.2 egy gőzüzemű tehermozdonyként funkcionált, amelyet a kor technikai elvárásainak megfelelően terveztek. A meghajtásról gőzkazán gondoskodott, amely megfelelő teljesítményt nyújtott a teherforgalom számára.
- Tengelyelrendezés: 0-6-0
- Maximális sebesség: körülbelül 45 km/h
- Méretek: hosszúság és szélesség konkrét adatai nem állnak rendelkezésre
- Férőhely: elsősorban teherszállításra szolgált
- Futómű: három hajtott tengely
Szolgálati történelem
A Prussian G 4.2 gőzmozdonyokat elsősorban Németországban használták, főként tehervonatok vontatására. A sorozat népszerű volt a prussiai államvasutaknál, mivel megbízhatóságával és teljesítményével megfelelően szolgálta ki a szállítmányozási igényeket. A mozdonyok szolgálati ideje alatt számos sikeres bevetésen estek át, amely megerősítette helyüket a német vasúti történelemben.
A kivonásuk időszaka nem pontosan ismert, de valószínűleg a 20. század első felében került sor selejtezésükre.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Prussian G 4.2 típusból nem ismert megőrzött példány, amely múzeumban lenne látogatható. A mozdonyok valószínűleg nem maradtak fenn az idők során, mivel a technológiai fejlődés és más típusok megjelenése miatt feleslegessé váltak.
Érdekességek és kulturális hatás
A Prussian G 4.2 típus nem rendelkezik széles körű kulturális hatással vagy ismert becenevekkel. Az ilyen típusú gőzmozdonyok azonban általában népszerűek a vasúti modellezők körében, így feltételezhető, hogy modellek formájában tovább élhetnek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google