Történeti háttér és gyártás
A Prussian T 3 gőzmozdony egy fontos mérföldkő volt a német vasúti történelemben, amelyet az 1882-es évben kezdtek el gyártani. Ezt a mozdonyt a német államvasutak (Prussian State Railways) számára fejlesztették ki, hogy a kisebb vonalak és szűkebb nyomvonalak szükségleteit kielégítsék. A T 3-t azzal a céllal építették, hogy egyszerű, megbízható és költséghatékony megoldást nyújtson a helyi vonatok üzemeltetésére.
- Gyártó: Elsősorban a Vulcan Stettin gyártotta.
- Gyártási időszak: 1882-től az 1900-as évek elejéig.
- Példányszám: Több mint 1300 darabot gyártottak.
Technikai jellemzők
A Prussian T 3 egy gőzüzemű mozdony, amelyet a könnyű kezelhetőség és a karbantartás egyszerűsége jellemzett. A mozdony tengelyelrendezése 0-6-0, amely három kapcsolt tengelyt jelent.
- Hajtásrendszer: Gőzüzemű
- Teljesítmény: Körülbelül 300–400 lóerő
- Maximális sebesség: Kb. 45 km/h
- Méretek: Hossz: 8,8 m; Magasság: 3,9 m
Szolgálati történelem
A Prussian T 3 mozdonynak jelentős szerepe volt a német helyi vasúti forgalomban. A mozdonyok sok éven át szolgáltak megbízhatóan, és különösen a teher- és személyszállításban voltak népszerűek. Az 1920-as és 1930-as években sok T 3-at eladtak más európai országoknak, ahol szintén hasznosították őket a helyi vonalakon.
Az 1950-es években a technológiai fejlődés és a modern villamos- és dízelmozdonyok megjelenése háttérbe szorította a T 3-at, így lassan kivonták a rendszeres forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Prussian T 3-ból néhány példány fennmaradt és múzeumokban megtekinthető. Ezek a mozdonyok gyakran szerepelnek vasúti hagyományőrző eseményeken és nosztalgiavonatok részeként üzemelnek. Németországban több múzeumban is kiállították a T 3-at, például a Deutsches Technikmuseum Berlinben.
Érdekességek és kulturális hatás
A Prussian T 3 gőzmozdony a vasúttörténet olyan ikonikus darabja, amely számos modellvasúti gyártó portfóliójában megtalálható. A mozdony egyszerűsége és retró bája miatt népszerű téma a vasútmodellezők körében. Bár jelentős kulturális megjelenéssel nem bír, a német vasúti örökség fontos részét képezi.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Prussian_T_3
Képek
Források: Wikipédia, Google