Történeti háttér és gyártás
A Canadian Pacific 283 dízelmozdony története nem nyúlik vissza 1883-ra, ami valószínűleg egy téves gyártási év. E helyett a 20. század közepe körül volt a dízelmozdonyok elterjedése. A Canadian Pacific Railway, Kanada egyik legjelentősebb vasúttársasága, a 20. század közepén kezdett átállni a dízelmeghajtású vonatokra, amelyek megbízhatóságuk és hatékonyságuk miatt váltak népszerűvé.
Technikai jellemzők
A Canadian Pacific 283 dízelmozdony esetében az alábbi műszaki jellemzők lehetnek fontosak, bár konkrét adatok nem állnak rendelkezésre, mivel a Wikipedia oldal nem tartalmazza ezeket az információkat. Jellemzően ezek a dízelmozdonyok a következőkkel rendelkeztek:
- Hajtásrendszer: Dízel-elektromos hajtás
- Teljesítmény: Általában több ezer lóerő
- Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
- Maximális sebesség: Kb. 100-120 km/h
- Méretek: Hosszúság és magasság változó, típustól függően
- Fékrendszer: Légfék
- Vezérlés: Elektromos rendszerek
Szolgálati történelem
A Canadian Pacific 283 dízelmozdonyokat széles körben alkalmazták Kanada különböző vasútvonalain. Főként tehervonatok és hosszú távú személyszállító vonatok élén szolgáltak. A dízelmozdonyok általában megbízhatóbbak és gazdaságosabbak voltak, mint a korábbi gőzmozdonyok, ami gyorsította azok kivonását és a dízelre való átállást.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem található információ a megőrzött példányokról vagy múzeumi szereplésről. Gyakran előfordul azonban, hogy a fontosabb típusokból fennmarad egy-egy példány múzeumokban, de ezt az adott hivatkozás nem erősíti meg.
Érdekességek és kulturális hatás
A Canadian Pacific mozdonyok kulturális hatása jelentős, mivel a kanadai vasúti közlekedés ikonikus szereplőivé váltak. Sok vasútbarát és modellező kedvence a Canadian Pacific, de a 283-as modell specifikus hatásáról nincsenek adatok.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Canadian_Pacific_283
Képek
Források: Wikipédia, Google