Történeti háttér és gyártás
Az EMD SC dízelmozdony az Electro-Motive Corporation (EMC) által készült, amely később az EMD (Electro-Motive Division) részévé vált. Az SC mozdony 1936-ban került gyártásba, a dízeltechnológiára történő áttérés korai szakaszában. Az SC mozdonyokat főként a közepes méretű vasúti társaságok számára tervezték, melyek az új technológiás mozdonyokat a nagy szénfelhasználású gőzmozdonyok helyett alkalmazták. Az SC-t többek között az Egyesült Államokban használták. A gyártás során összesen tizennyolc darabot készítettek.
Technikai jellemzők
- Hajtásrendszer: Dízel-elektromos hajtás
- Teljesítmény: 600 lóerő
- Tengelyelrendezés: B-B
- Maximális sebesség: 60 mph (kb. 97 km/h)
- Méretek: 45 láb (kb. 13,7 méter) hosszúság
- Fékrendszer: Pneumatikus fékek
Szolgálati történelem
Az EMD SC mozdonyokat az Egyesült Államok különböző vasúttársaságai használták. Elsősorban teher- és kisebb személyvonatok vontatására alkalmazták. Az SC mozdonyok hozzájárultak a vasúti forgalom hatékonyságának növeléséhez, mivel megbízhatóbbak és gazdaságosabbak voltak, mint a gőzmozdonyok. A szolgálatból fokozatosan vonták ki őket, ahogy újabb és erősebb típusok váltak elérhetővé. A legtöbb SC mozdonyt az 1950-es évek végére selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon az SC mozdonyokból egyetlen megőrzött példány sem ismert. Nem találhatóak meg múzeumokban és nem vesznek részt nosztalgiautakon sem.
Érdekességek és kulturális hatás
- Az EMD SC mozdonyok hozzájárultak a dizelhajtású technológia korai népszerűsítéséhez a vasutak világában.
- Bár modellvasút készítők nem készítettek róluk széles körben elterjedt modelleket, az SC mozdonyok a vasúttörténet fontos részét képezik.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/EMC_SC
Képek
Források: Wikipédia, Google