Történeti háttér és gyártás
Az MRS-1 (Military Road Switcher) egy dízelmozdony, amelyet az Electro-Motive Division (EMD) tervezett és gyártott az Egyesült Államok hadserege számára. Az 1950-es évek elején merült fel az igény egy olyan mozdonyra, amely különböző vasúti rendszereken is üzemelhet, hogy szükség esetén a világ bármely táján bevethetők legyenek. A gyártás 1952-ben történt, és összesen 96 darab készült belőle.
Technikai jellemzők
Az MRS-1 egy dízelmozdony, amelyet a rugalmasság és a hatékonyság szem előtt tartásával terveztek. Két fontos jellemzője a változtatható nyomtáv és a különböző feszültségű elektromos rendszerekkel való kompatibilitás.
- Hajtásrendszer: Dízel
- Teljesítmény: 1600 lóerő
- Tengelyelrendezés: B-B
- Maximális sebesség: 80 km/h
Szolgálati történelem
Az MRS-1 mozdonyokat elsősorban katonai célokra használták, de néhány példányt kölcsönadtak különböző amerikai vasúttársaságoknak is, hogy kiegészítsék a helyi flottákat. A mozdonyokat az 1960-as évek végéig használták, majd fokozatosan kivonták a szolgálatból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg is létezik néhány megőrzött MRS-1 mozdony, amelyeket különböző vasúti múzeumokban lehet megtekinteni az Egyesült Államokban. Ezek a mozdonyok a történelmi járművek iránt érdeklődők körében népszerűek, és gyakran részt vesznek nosztalgiautakon is.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az MRS-1 mozdonyok nem váltak széles körben ismertté a közönség körében, a vasúti modellezők között népszerűek. Számos modellgyártó kínálatában megtalálhatók az MRS-1 méretarányos változatai, amelyek részletgazdag kivitelükkel nyűgözik le a rajongókat.
Műszaki adatlap
| Járműtípus | Dízelmozdony |
| Meghajtás | Dízel |
| Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
További információk az EMD MRS-1 mozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google











