GP38-2L (EMD) dízelmozdony

A GP38-2L (EMD) dízelmozdony a vasúti közlekedés megbízható munkalova, amelyet az 1970-es években fejlesztettek ki, és számos vasúttársaság használ évről évre, kiváló teljesítménye révén.

Történeti háttér és gyártás

Az EMD GP38-2L dízelmozdonyt az Electro-Motive Division (EMD) fejlesztette ki az 1970-es években, hogy megfeleljen a vasúti társaságok növekvő igényeinek. A GP38-2L változat a GP38-2 típus egy speciális változata, amely különösen a kanadai vasúti körülményekhez igazodott. A fő cél a megbízhatóság és az üzemeltetési költségek csökkentése volt.

Az EMD-nek több gyártóüzeme volt, de a GP38-2 mozdonyok nagy részét az Egyesült Államokban gyártották. A GP38-2L verzió elsősorban a kanadai piacra készült. A gyártás 1972-ben kezdődött, és több vasúttársaságnak is szállítottak, beleértve a kanadai államvasutakat és különböző magán vasúttársaságokat.

Technikai jellemzők

A GP38-2L dízelmozdonynak számos technikai jellemzője van, amelyek az EMD innovációit tükrözik. A mozdony dízel-elektromos meghajtással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy egy dízelmotor generátor segítségével állítja elő a szükséges elektromos áramot a hajtáshoz.

  • Teljesítmény: körülbelül 2000 lóerő
  • Tengelyelrendezés: Bo-Bo, ami azt jelenti, hogy minden tengely külön hajtott
  • Maximális sebesség: körülbelül 105 km/h
  • Méretek: a mozdony hosszúsága megközelítőleg 18 méter
  • Tengelytáv: specifikusan tervezett, hogy a kanadai nyomtávhoz és infrastruktúrához igazodjon
  • Fékrendszer: pneumatikus és dinamikus fék kombinációja

Szolgálati történelem

A GP38-2L mozdonyokat főként Kanadában használták, ahol a helyi vasúttársaságok különféle áruszállító szolgáltatásokat végeztek velük. A mozdonyok kiemelkedő megbízhatóságuk miatt népszerűek voltak, és hosszú éveken keresztül szolgáltak a kanadai vasutakon.

Bár pontos információk a kivonásukról vagy selejtezésükről nem állnak rendelkezésre, az ilyen típusú mozdonyok sokáig aktívan üzemeltek, és még ma is találkozhatunk fenntartott, modernizált példányokkal.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem áll rendelkezésre konkrét információ arról, hogy a GP38-2L példányokat múzeumokban kiállítanák vagy megőrizték volna. Azonban a GP38 sorozat más tagjai megtalálhatók különböző vasúti múzeumokban és nosztalgia eseményeken.

Érdekességek és kulturális hatás

A GP38-2L modell népszerű volt a vasúti modellezők körében is. Sok gyártó készít méretarányos modelleket, amelyek a vasút szerelmeseinek gyűjteményében megtalálhatók. A GP38 sorozat gyakran szerepel vasúti témájú könyvekben és kiadványokban, különösen Észak-Amerikában, ahol a típust széles körben használták.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Teljesítmény körülbelül 2000 lóerő
Tengelyelrendezés Bo-Bo
Maximális sebesség 105 km/h
Hosszúság 18 méter
Tengelytáv
Fékrendszer Pneumatikus és dinamikus fék

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_GP38-2L

Képek

Források: Wikipédia, Google