GWR 2301 Class gőzmozdony

A GWR 2301 Class gőzmozdony a 19. század végén tűnt fel az angol vasutakon, forradalmasítva a sebességet és a hatékonyságot a személyszállításban.

Történeti háttér és gyártás

A GWR 2301 Class gőzmozdonyt 1883-ban kezdték gyártani, a Great Western Railway (GWR) számára. A mozdonyokat William Dean tervezte, aki a Swindoni vasúti műhelyek vezető mérnöke volt abban az időben. A típust a tehervonatok húzására fejlesztették ki, és kísérletek részét képezték, amelyeket a GWR a tehermozdonyaik teljesítményének és megbízhatóságának javítására irányított. Az első ilyen mozdonyok Swindonban készültek, és a gyártásuk több éven át tartott, pontos gyártási darabszám nélkül.

Technikai jellemzők

A GWR 2301 Class egy gőzmozdonysorozat, amelyet tehervonatok mozgatására terveztek. A mozdonyok 0-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, amely hat hajtott tengelyt jelent, és kormányozhatóságot biztosított a nagyobb vonatokról is. Az egyszerű gőzhajtású rendszer illeszkedett a kor szokásaihoz, és a mozdonyok képesek voltak jelentős teljesítmény nyújtására, különösen a sík terepen.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 0-6-0
  • Maximális sebesség: 60 km/h (becsült)

Szolgálati történelem

A GWR 2301 Class mozdonyokat széles körben alkalmazták a GWR vonalain, különösen a teherszállítás terén. Bár a mozdonyok nem voltak különösebben gyorsak, megbízhatóságuk és erős húzóerejük miatt sokáig népszerűek maradtak. A sorozatot az 1940-es évek végéig használták, amikor a gőzmozdonyokat fokozatosan felváltották a dízel- és elektromos mozdonyok az Egyesült Királyságban.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs ismert megőrzött példánya a GWR 2301 Class mozdonyoknak. A típust a 20. század közepén teljesen kivonták a forgalomból, és egyik példánya sem maradt meg múzeumi vagy nosztalgikus célokra.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a GWR 2301 Class nem kapott különösebben nagy figyelmet a kulturális médiában, mint például filmekben vagy könyvekben, a mozdonyok modellvasúti változatai megjelentek különböző gyártók kínálatában. A GWR mozdonyok általában népszerűek a vasútmodellezők körében, és a 2301 Class is része ennek az érdeklődésnek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 0-6-0
Maximális sebesség 60 km/h (becsült)

Hivatkozások

GWR 2301 Class Wikipédia oldal

Képek

Források: Wikipédia, Google