Történeti háttér és gyártás
A Bavarian A III gőzmozdony a 19. század közepén készült, amikor a vasút gyors fejlődése meghatározó szerepet játszott az ipari forradalom előmozdításában. Az 1851-ben gyártott A III mozdonyok a Bajor Királyi Államvasutak (Königlich Bayerischen Staatsbahnen) számára készültek, hogy kielégítsék a növekvő igényt a hatékony vasúti szállítás iránt.
A mozdonyokat a jól ismert németországi Maffei vállalat gyártotta, mely Münchenben található, és a korszakban vezető szerepet töltött be a vasúti járművek gyártásában. Az A III mozdonyok a könnyebb helyi és regionális személy- és teherszállítási feladatokra készültek. A pontos darabszám nem ismert, ám az A III mozdonyok a Bajorországban történő vasúti közlekedés meghatározó elemei voltak.
Technikai jellemzők
A Bavarian A III gőzmozdony technikai jellemzői a korszak tipikus gőzmozdony megoldásait tükrözik. A mozdony hajtását gőz biztosította, amelyet szén tüzelésével termeltek. Ez az energiaforrás a korabeli vasúti járművek számára jellemző volt, mivel hatékonyan alkalmazható volt a különböző szállítási igények kielégítésére.
- Tengelyelrendezés: A mozdony 1B tengelyelrendezéssel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy egy hajtott és két kapcsolt tengellyel építették.
- Teljesítmény és sebesség: A gőzmozdonyok teljesítménye és maximális sebessége a korszak technológiai szintjén mozgott, a pontos értékek azonban nem ismertek. Általában a korabeli gőzmozdonyok 30-50 km/h közötti sebességre voltak képesek.
- Kialakítás: Az egyszerű és robusztus kialakítás közé tartozott a hengeres kazán és a nagy kémény, amely a korszakra jellemző volt.
Szolgálati történelem
A Bavarian A III mozdonyok főként Bajorország területén üzemeltek, ahol a helyi és regionális vasúti hálózat fejlesztését szolgálták. Szolgálatuk során mind személy-, mind teherszállítási feladatokat elláttak. Az A III mozdonyokat a 19. század végéig használták, amikor a technológiai fejlődés következtében modernebb mozdonyok váltották fel őket.
Az A III mozdonyok jelentős szerepet játszottak a bajor vasúti közlekedés fejlődésében, és hozzájárultak a régió gazdasági növekedéséhez.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Bavarian A III mozdonyokból nem maradt fenn megőrzött példány, így a mai napig nem találhatóak meg múzeumokban vagy nosztalgiavonatok részeként. Ezek a mozdonyok eltűntek a vasúti történelem homályában, így első kézből történő megtekintésük már nem lehetséges.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Bavarian A III mozdonyok nem maradtak fenn napjainkra, a korszak vasúti fejlesztései alapvető hatással voltak a későbbi vasútépítésre és a közlekedési kultúrára. Az ilyen típusú gőzmozdonyok által képviselt technológiai újítások fontos mérföldkövet jelentettek a vasúti közlekedés fejlődésében.
Annak ellenére, hogy modellvasúti körökben nem jellemzőek, az A III mozdonyok öröksége a vasúti rajongói kultúrában tovább él.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |