Történeti háttér és gyártás
A Baden I e gőzmozdony a 19. század végén készült, pontosan 1887-ben. A mozdonyokat a Badeni Államvasutak számára fejlesztették ki. Ezzel a géppel több kulcsfontosságú szempontot kívántak megvalósítani, beleértve a szilárdságot és megbízhatóságot. A gyártást a neves Maschinenbau-Gesellschaft Karlsruhe végezte, amely abban az időben a vasútipar egyik vezető vállalata volt Németországban. A mozdonyok gyártása egyedi igények alapján történt, és a cél az volt, hogy a Badeni térség vasúti közlekedését hatékonyabbá tegyék.
Technikai jellemzők
A Baden I e gőzmozdony a korszak klasszikus hajtásrendszerét alkalmazta, azaz gőzhajtású volt. A mozdonyok tervezésekor fontos szempont volt a megbízhatóság és a nagy teljesítmény elérése, amelyet a korszak technológiai lehetőségeihez mérten maximálisan kiaknáztak.
A mozdonyok tengelyelrendezése egészen egyszerű, de hatékony volt, amely biztosította a sima és stabil futást. A gőzmozdonyok ezen típusa nem rendelkezett olyan extra felszereltséggel, mint például a klíma vagy automata ajtó, de alapvető fékrendszerei és vezérlése megfelelt a kor követelményeinek.
Szolgálati történelem
A Baden I e gőzmozdonyokat elsősorban Németországban, azon belül is a Badeni térségben használták. A mozdonyok a helyi és regionális vasúti forgalom gerincét képezték, különösen alkalmasak voltak elővárosi és regionális személyszállításra. A mozdonyok szolgálati ideje alatt megbízhatóan teljesítettek, és számos vonalat kiszolgáltak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Baden I e gőzmozdonyok közül nem maradt fenn működőképes példány. Az idő előrehaladtával és a technológiai fejlődéssel ezek a mozdonyok kikerültek a forgalomból, és nem került sor megőrzésükre múzeumi közegben.
Érdekességek és kulturális hatás
A Baden I e gőzmozdonyok bár nem váltak híressé a modern kulturális alkotásokban vagy a modellvasúti piacon, mégis fontos részei voltak a német vasúttörténetnek. A mozdonyok korukban szimbolizálták a német ipari fejlődést és a vasúti közlekedés jelentőségét a regionális gazdaság erősítésében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Baden I e gőzmozdony a Wikipédián
Képek
Források: Wikipédia, Google