Történeti háttér és gyártás
A GS&WR Class 201 mozdony az ír Great Southern & Western Railway (GS&WR) számára készült. A mozdonyokat a 19. század végén gyártották, pontosabban 1887-ben. A gyártás célja az volt, hogy megfeleljenek az akkor növekvő vasúti közlekedési igényeknek Írországban, különös tekintettel a gyors és hatékony áruszállításra és utasszállításra.
A mozdonyok gyártója az Inchicore Műhely volt, amely a GS&WR saját járműjavító és gyártó létesítménye Dublinban. A mozdonyokat eredetileg a GS&WR rendelte meg, hogy bővítsék a flottájukat és javítsák a szállítási kapacitást az ország különböző vonalain.
Technikai jellemzők
A GS&WR Class 201 oltalmazott egy sor technikai újítást, amelyek megkülönböztették más kortárs mozdonyoktól. Bár konkrét részletek ezen mozdonyok műszaki specifikációiról nem állnak rendelkezésre bőségesen, az alapvető jellemzőik a következők voltak:
- Hajtásrendszer: Ezek gőzmozdonyok voltak, ami akkoriban a legelterjedtebb meghajtási forma.
- Tengelyelrendezés: A mozdonyok valószínűleg két vagy több hajtott tengelyt tartalmaztak, bár a pontos elrendezésük nem ismert.
- Teljesítmény és sebesség: A pontos teljesítmény és sebességi adatok nem ismertek, de a korabeli gőzmozdonyok általában 30–60 km/h sebességre voltak képesek.
Szolgálati történelem
A GS&WR Class 201 mozdonyokat főként Írországban használták, és a GS&WR szolgálatában álltak. Ezeket a mozdonyokat különféle szolgálatokban alkalmazták, beleértve mind a személyszállítást, mind az áruszállítást. Konkrét adatok a selejtezésük és kivonásuk időpontjáról nem állnak rendelkezésre, de valószínűleg a 20. század elején vagy közepén vonhatták ki őket a forgalomból a modern dízelmozdonyok megjelenésével.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármelyik GS&WR Class 201 mozdony fennmaradt-e múzeumi kiállítás vagy más nosztalgia vasúti események céljából. A történelmi jelentőségük ellenére úgy tűnik, hogy ezek a mozdonyok nem maradtak fenn a mai napig.
Érdekességek és kulturális hatás
A GS&WR Class 201 mozdonyok ugyan talán nem váltak híressé vagy kulturálisan jelentőssé, de az ír vasúttörténet szerves részét képezték. Modellvasúti változataik, amennyiben léteznek, valószínűleg az ír vasúti történelmi modellezők körében népszerűek lehetnének. Általában a GS&WR mozdonyai emlékeztetőül szolgálnak Írország ipari múltjára és a vasút fejlődésére.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |