Történeti háttér és gyártás
A Barry Railway Class A gőzmozdony egy ikonikus brit vasúti jármű, amelyet a 19. század végén fejlesztettek ki. Az 1888-as gyártási év a mozdonyok korai korszaka, amikor a gőzmozdonyok jelentették a hajtóerőt a vasúti közlekedésben. A mozdonyokat a Barry Railway rendelte meg, amely Dél-Wales egyik magánvasútja volt, és főként az ipari termékek, mint például a szén szállítására szolgált.
Ezeket a mozdonyokat a Sharp, Stewart and Company gyártotta Manchesterben. A vállalatot a mozdonyok strapabírása és megbízhatósága miatt választották, hiszen ezek a jellemzők elengedhetetlenek voltak a nehéz vasúti teherforgalom lebonyolításához. Összesen 27 darab Barry Railway Class A mozdony készült ebben az időszakban.
Technikai jellemzők
A Barry Railway Class A gőzmozdonyok a 0-6-0 típusú tengelyelrendezést követték, ami azt jelenti, hogy a mozdony egy tengelypárral rendelkezett. Ez a konstrukció különösen hatékony volt a nehéz vonatok mozgatásában. A gőzmozdonyok a kor jellemző meghajtásával rendelkeztek, és közvetlenül a gőz által meghajtott hengerekkel működtek.
A mozdonyok tipikus jellemzői közé tartozott a gőzkazán, amely a vizet gőzzé alakította, és a dugattyúkon keresztül mozgatta a kerekeket. A mozdonyok maximális sebessége és teljesítménye a konkrét konstrukciótól és az alkalmazási területtől függött, de általában a teherforgalomban való részvételre optimalizálták őket.
Szolgálati történelem
A Barry Railway Class A mozdonyok főként Dél-Walesben üzemeltek, ahol a szén- és ásványkincsek szállítása kulcsfontosságú volt a gazdaság számára. A mozdonyok hatékonyan működtek a nehéz ipari terhelések alatt, és hozzájárultak a régió bányászati és ipari fejlődéséhez.
A mozdonyok hosszú éveken keresztül szolgáltak, mielőtt végül fokozatosan kivonták volna őket a forgalomból, mivel újabb és hatékonyabb mozdonytípusok vették át a helyüket. A pontos kivonási időszak és az esetleges modernizációk nem állnak rendelkezésre.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Barry Railway Class A mozdonyok közül sajnos egyetlen példány sem maradt fenn a mai napig. Ezek a mozdonyok kizárólag a szolgálati idejük alatt voltak meghatározóak, és nem maradtak fenn múzeális célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
A Barry Railway Class A mozdonyok, habár nem maradtak fenn fizikailag, a vasúti történelem rajongói körében mégis ismertek. Modellvasúti replikák és méretarányos másolatok esetenként megtalálhatók, és a vasúti történelem iránt érdeklődők számára vonzóak.
Ezek a mozdonyok a brit ipari forradalom időszakára emlékeztetnek, amikor a gőzmozdonyok a gazdasági növekedés és a technológiai fejlődés szimbólumai voltak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |