Bavarian B III gőzmozdony

A Bavarian B III gőzmozdony a 19. századi vasúti innovációk egyik kiemelkedő példája, amely a Németország vasúthálózatának fejlődésében játszott meghatározó szerepet.

Történeti háttér és gyártás

A Bavarian B III gőzmozdony egy jelentős mérföldkő a vasúti közlekedés történetében. Ezt a típust 1852-ben fejlesztette ki a Maffei gyár, mely abban az időben a Bajor Államvasutak számára készített különböző típusú mozdonyokat. A korai iparosítási időszakban a Bajorországban fellépő növekvő szállítási igények miatt szükség volt erősebb és hatékonyabb gőzmozdonyokra.

A Maffei gyár Münchenben található, ahol számos gőzmozdony gyártása folyt. Az 1850-es években a vasút terjedése elősegítette az ipari fejlődést, és a B III mozdonyok különösen a nehéz teherszállításban bizonyultak hasznosnak.

Technikai jellemzők

A Bavarian B III mozdony gőzhajtású volt, ami a korszakra jellemző technológiát tükrözte. A mozdony teljesítményét a gőz által hajtott dugattyúk adták át a hajtókerekeknek. Ez a típus kiválóan alkalmas volt a nehezebb teherszállító vonatok mozgatására.

Tengelyelrendezés: 2-2-0
Teljesítmény: Pontos adatok nem találhatók.
Maximális sebesség: A sebesség rekordok nem tartalmaznak specifikus adatokat.
Méretek (hossz, magasság, tengelytáv): Nem állnak rendelkezésre részletes információk.

Szolgálati történelem

A B III mozdonyokat Bajorországban használták, ahol különféle vasúti vonalakon üzemeltek. Ezek a mozdonyok főként teherszállító feladatokat láttak el, de időnként személyszállító vonatok élén is megjelentek. A szolgálatban töltött idő alatt számos mozdonyt korszerűsítettek és módosítottak, hogy megfeleljenek a kor követelményeinek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenlegi információk alapján a Bavarian B III típusú gőzmozdonyokból nem maradt fenn működőképes vagy kiállított példány. Az ilyen mozdonyok általában selejtezésre kerültek, miután elavultakká váltak a technológiai fejlődés miatt.

Érdekességek és kulturális hatás

Noha a Bavarian B III mozdonyok nem váltak annyira híressé, mint némely kortársuk, jelentőségük tagadhatatlan a bajor vasútfejlesztés korai szakaszában. Modellvasúti körökben nem annyira elterjedtek, de a vasúttörténet iránt érdeklődők körében mégis megőrizték érdeklődésüket.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Bavarian_B_III