Történeti háttér és gyártás
A Bavarian B V gőzmozdony az 1850-es években készült, amikor a vasúti közlekedés gyorsan terjedt Európában. Az 1853-ban gyártott típus a bajorországi vasutak igényeinek kielégítésére készült, hiszen a térség gyorsan növekvő ipara és kereskedelme megbízható és hatékony szállítási megoldásokat követelt. A mozdonyokat a Maffei cég gyártotta, mely Münchenben székelt.
Technikai jellemzők
A Bavarian B V egy két kapcsolt tengellyel rendelkező gőzmozdony, melyet a folyamatos gőztermelés tartott mozgásban. A mozdony maximális sebessége körülbelül 60 km/h volt, ami abban az időben jelentős teljesítményt jelentett. A mozdony teljes hossza 14,1 méter volt, és a súlya elérte a 38 tonnát.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 0-4-2
- Maximális sebesség: 60 km/h
- Hossz: 14,1 m
- Súly: 38 tonna
Szolgálati történelem
A Bavarian B V mozdonyok elsősorban Németországban, a bajor vasúti rendszerben szolgáltak. Használatuk során személy- és teherforgalomban is részt vettek. Az évek során a vasúti technológia fejlődése miatt a típust fokozatosan kivonták a forgalomból, ám több évtizedig szolgáltak hatékonyan. A mozdonyok selejtezése a 20. század elején kezdődött.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár a Bavarian B V mozdonyokból már egyetlen példány sem maradt fenn működőképes állapotban, léteznek modelljeik különböző múzeumokban, ahol a látogatók betekintést nyerhetnek a 19. századi vasúti technológiába. A német vasúti múzeumok gyakran tartalmaznak ilyen típusú mozdonyokat a kiállításaikon.
Érdekességek és kulturális hatás
A Bavarian B V mozdonyok a maguk idejében ikonikus részei voltak a bajor vasúti közlekedésnek. Modellvasutak formájában is találkozhatunk velük, a történelmi vasúti rajongók között népszerűek. A mozdonyok története gyakran feltűnik vasúttörténeti könyvekben és kiadványokban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Bavarian_B_V
Képek
Források: Wikipédia, Google