Történeti háttér és gyártás
A West Point gőzmozdony egy korai amerikai lokomotív, amelyet 1830-ban gyártottak. Az Egyesült Államokban a vasúti közlekedés korai szakaszában jött létre, amikor az ipari forradalom új kihívások elé állította a közlekedést. A mozdonyt John Stevens tervezte, és az Egyesült Államokban építették. A West Point a South Carolina Canal and Railroad Company számára készült, és az egyik első mozdony volt az USA déli részén.
Technikai jellemzők
A West Point mozdony egy gőzmeghajtású jármű, ami a kor technikai színvonalát tükrözi. Elsősorban fával tüzeltek benne, amelyet a kazánban elégetve gőzt termeltek a hajtáshoz. A gőz nyomása hajtott egy nagyméretű dugattyút, amely a kerekeket mozgatta. A mozdony súlya és mérete viszonylag kicsi volt, mivel az amerikai vasúti infrastruktúra még gyerekcipőben járt ebben az időszakban.
Szolgálati történelem
A West Point mozdonyt a South Carolina Canal and Railroad Company használta. Az első úton Charleston és Hamburg között közlekedett. Az útvonal két várost kötött össze, ami jelentős előrelépést jelentett a helyi közlekedésben és gazdaságban. A mozdony jellemzően személy- és teherszállítási feladatokat látott el a vasúttársaság színeiben.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs megőrzött példány a West Point mozdonyról. Az ilyen korai mozdonyok ritkán maradtak fenn eredeti formájukban, mivel a technológia gyors fejlődése miatt gyakran leselejtezték vagy alkatrészeikre bontották őket.
Érdekességek és kulturális hatás
A West Point mozdony korának egyik úttörő járműve volt, és hozzájárult az amerikai vasút terjedéséhez. Habár közvetlen kulturális hatásai nem maradtak fenn széleskörűen, történelmi jelentősége miatt fontos része az Egyesült Államok vasúti történelmének. Modellvasúti változata nem ismert, de a korai amerikai vasutak szerelmesei gyakran említik a West Pointot, amikor a vasúti fejlődés kezdeteiről beszélnek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1800–1849 – Korai vasút |