NGR 4-6-2TT Havelock gőzmozdony

Az NGR 4-6-2TT Havelock gőzmozdony az 1900-as évek elején jelentős szerepet játszott a dél-afrikai vasúti hálózat fejlesztésében, hozzájárulva a szállítás hatékonyságának növeléséhez.

Történeti háttér és gyártás

A NGR 4-6-2TT Havelock gőzmozdony 1888-ban készült el. Ezt a mozdonyt a Natal Government Railways (NGR) számára fejlesztették ki, azzal a céllal, hogy hatékonyabbá tegyék a dél-afrikai vasúti közlekedést. A mozdony gyártásában az érintett gyártó vállalat célja az volt, hogy megfeleljen az NGR igényeinek, amelyek egy nagyobb teljesítményű és megbízható mozdonyt kívántak a vonalak számára, amelyeken a domborzati és éghajlati viszonyok különleges kihívásokat jelentettek.

Technikai jellemzők

A Havelock gőzmozdony 4-6-2-es tengelyelrendezéssel készült. Ez az elrendezés lehetővé tette a mozdony számára, hogy jobban kezelje a kanyarokat és stabilabb legyen nagyobb sebességnél. A mozdony gőzmeghajtással működött, amely a korszak technológiai lehetőségeinek egyik csúcsát jelentette. A teljesítmény és a hatékonyság növelésére szolgáló megoldások között szerepelt a nagyobb átmérőjű hajtókerekek alkalmazása és a korszerű gőznyomás-rendszer kialakítása.

Szolgálati történelem

Szolgálati ideje alatt a Havelock mozdonyt elsősorban Dél-Afrikában használták a Natal Government Railways vonalain. Gyakran közlekedett személy- és tehervonatok élén, és megbízhatósága miatt a vasúttársaság egyik kedvelt gépe volt. A mozdony kivonása a forgalomból fokozatosan történt meg, ahogyan a technológia fejlődésével újabb típusok jelentek meg.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármelyik Havelock mozdony fennmaradt volna napjainkban, és sem múzeumi, sem nosztalgikus célokra nem őriztek meg egyetlen példányt sem.

Érdekességek és kulturális hatás

A Havelock mozdony, bár külön álló példányokként nem maradtak meg, része a dél-afrikai vasúttörténetnek. Ez a típus fontos szerepet játszott a dél-afrikai vasútfejlesztésben az 1880-as évek végén, és hozzájárult a vasúti közlekedés megerősödéséhez ezen a területen.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

NGR 4-6-2TT Havelock a Wikipédián

Képek

Források: Wikipédia, Google