FS Class 552 gőzmozdony

Az FS Class 552 gőzmozdony az olasz vasúttörténet ikonikus alakja, amely az 1900-as évek elején jelentős szerepet játszott az ország ipari fejlődésében.

Történeti háttér és gyártás

Az FS Class 552 gőzmozdonyokat az 1890-es években fejlesztették ki Olaszországban, az olasz államvasutak, azaz a Ferrovie dello Stato Italiane (FS) megbízásából. Ezen mozdonyok célja az volt, hogy a növekvő vasúti közlekedés igényeit kiszolgálják, különösen az olasz vasúthálózat fejlesztése során. Az 552-es sorozatot kifejezetten a személyszállító vonatok kiszolgálására tervezték, különös figyelmet fordítva a megbízhatóságra és hatékonyságra. A gyártás pontos helyszínei és a gyártó vállalatok nem említettek a forrásban, de ismert, hogy a mozdonyokat nagyszámban, több egységben gyártották.

Technikai jellemzők

Az FS Class 552 gőzmozdonyok fő meghajtási rendszere a gőz. Ezek a mozdonyok gőzkazánnal vannak felszerelve, amely a meghajtást biztosítja. A mozdonyok tengelyelrendezése és teljesítménye pontosan nem részletezett, de a gőzmozdonyokra jellemzően robusztus konstrukciójuk volt. A maximális sebességről és hatótávolságról nincs konkrét adat, de a korabeli gőzmozdonyok jellemzően mérsékelt sebességgel és hatótávolsággal üzemeltek. A mozdonyok méreteit, például a hosszát és magasságát, nem részletezi a forrás, a férőhelyek száma pedig nem releváns ezeknél a tehervonat-mozdonyoknál.

Szolgálati történelem

Az FS Class 552 gőzmozdonyok elsősorban Olaszországban szolgáltak, ahol a helyi vasúthálózat különböző vonalainak személyszállító vonatain közlekedtek. Szereplésük időtartamáról és a forgalomból való kivonásuk pontos időpontjáról nincs adat. Az olasz vasúthálózat fejlődése és a technológiai újítások valószínűleg hozzájárultak a gőzmozdonyok fokozatos lecseréléséhez dízel- és villamos meghajtású mozdonyokra. Balesetekről vagy modernizációs kísérletekről nem található információ a forrásban.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arra vonatkozóan, hogy az FS Class 552 gőzmozdonyok közül bármelyiket megőrizték volna múzeumi célokra, vagy hogy bármelyik darab ma is működőképes lenne. Továbbá, nincs adat arról, hogy ezek a mozdonyok ma részt vennének nosztalgiavonatokban.

Érdekességek és kulturális hatás

A Wikipedia forrás nem tartalmaz információt arról, hogy az FS Class 552 mozdonyoknak lenne különösebb kulturális hatása, beceneve vagy említése irodalmi vagy filmes alkotásokban. Modellvasúti elterjedtségről vagy rajongói kultúráról sincsen adat.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

FS Class 552 Wikipédiás oldal

Képek

Források: Wikipédia, Google