Történeti háttér és gyártás
A LEB G 3/3 2 and 5 dízelmozdony története az 1890-es évig nyúlik vissza. Ezt a típust a Lausanne-Échallens-Bercher (LEB) vasúttársaság számára fejlesztették ki. A mozdonyokat a SLM (Schweizerische Lokomotiv- und Maschinenfabrik) gyártotta Svájcban. Az ilyen típusú mozdonyok fejlesztésének oka az volt, hogy a regionális közlekedési igényeket kielégítsék a svájci vasúti hálózaton belül. A gyártás során két darab mozdony készült, amelyek a 2. és az 5. számozást kapták.
Technikai jellemzők
A LEB G 3/3 2 and 5 dízelmozdonyok a kor technikai színvonalának megfelelően gőzüzemű meghajtással rendelkeztek. A 3/3 jelölés a tengelyelrendezést jelenti, amely három hajtott tengelyre utal. A mozdony maximális sebessége és pontos műszaki paraméterei nem kerültek részletesen dokumentálásra, de a hasonló típusok esetében a korabeli technológiák alapján körülbelül 40 km/h sebesség volt a jellemző. A mozdonyokat személyszállításra használták, a regionális vasútvonalakon.
Szolgálati történelem
A mozdonyokat a Lausanne-Échallens-Bercher vonalon használták, amely egy regionális vasútvonal Svájcban. E mozdonyok fontos szerepet játszottak a helyi közlekedésben, hozzájárulva a közösségek összekötéséhez. A szolgálatban töltött időszakuk alatt nem jelentettek komolyabb műszaki problémákat. A pontos kivonási idejük nincsen részletezve, de a korszerűsítési hullámok és az új technológiák megjelenése miatt a 20. század közepére valószínűleg már nem üzemeltek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincsenek információk arról, hogy a LEB G 3/3 2 and 5 mozdonyok bármely példánya fennmaradt volna múzeumi vagy más kiállítás keretében. E mozdonyok történeti jelentőségük ellenére nem képviselnek emblematikus értéket, amely miatt külön megőrzés alatt állnának. Az ehhez hasonló típusok azonban lehet, hogy modellvasúti gyűjteményekben létezhetnek.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a LEB G 3/3 2 and 5 dízelmozdonyok nem váltak széles körben ismertté, a svájci vasúti történet részét képezik. Az ilyen típusú mozdonyok megjelenése jelentős lépés volt a helyi személyszállítás fejlesztése érdekében a 19. század végén. A mozdonyok talán nem váltak különösen ikonikus szereplőkké a kulturális megjelenések terén, de a helyi közösségek számára fontos közlekedési eszközök voltak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |