Történeti háttér és gyártás
A Namaqualand 0-6-2 Clara Class gőzmozdonyokat az 1890-es években gyártották a Namaqualand vasútvonalra, amely Dél-Afrikában található. Ezeket a mozdonyokat a Cape Copper Company rendelte meg, hogy kielégítse az északnyugat-dél-afrikai bányászati igényeket, különösen a rézszállításhoz. Az ilyen típusú mozdonyokat az English Engineering Company készítette, hogy a hegyvidéki és nehéz bányászati körülmények között is hatékonyan működjenek.
Technikai jellemzők
A Namaqualand 0-6-2 Clara Class gőzmozdony egy sor különleges műszaki megoldást tartalmazott. Tengelyelrendezése 0-6-2, ami azt jelenti, hogy hat hajtott tengellyel rendelkezik és két szabadon futó tengelye van hátul. Ezek a mozdonyok gőzzel működtek, és kifejezetten nehéz szállítási feladatok ellátására tervezték őket. A mozdonyokat úgy alakították ki, hogy a szűk és meredek vonalakon is jól teljesítsenek, ami a Namaqualand területére jellemző.
Szolgálati történelem
A Clara Class mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában, a Namaqualand vasútvonalon használták. A fő feladatuk a rézérc szállítása volt a bányákból a kikötőkbe. Ezek a mozdonyok jelentős szerepet játszottak az észak-dél-afrikai kohászat fejlődésében. Bár a pontos kivonási dátumok nem mindig ismertek, a mozdonyokat végül újabb technológiák váltották le. A szolgálatból történt kivonásuk után nem sok példány maradt fenn.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A megőrzött példányokról kevés információ áll rendelkezésre, de nem ismert, hogy bármelyik Clara Class mozdony múzeumban lenne kiállítva vagy működőképes állapotban lenne megőrizve. Ez a tény egyben mutatja, hogy milyen fontos lenne a történelmi értékek megőrzése ezen a területen is.
Érdekességek és kulturális hatás
A Clara Class mozdonyok nem váltak széles körben ismertté a kultúrában vagy a médiában, ami részben annak köszönhető, hogy főként ipari célokra használták őket egy távoli régióban. Ennek ellenére a bányászati és ipari történet szempontjából jelentős hatást gyakoroltak a régió gazdaságára és ipari fejlődésére. Modellvasúti körökben nem ismert ilyen mozdonyok létezése, ami ritkaságukat is jelzi.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 0-6-2 |
Gyártási év | 1890 |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google