TDLR 4 Elektromos mozdony

Büszkén szolgálva a modern vasúti hálózatokat, a TDLR 4 Elektromos mozdony az innováció és fenntarthatóság szimbólumává vált a közlekedési iparban.

Történeti háttér és gyártás

A TDLR 4 elektromos mozdonyt 1890-ben fejlesztették ki, amikor az elektromos meghajtás korai szakaszában jártak. A mozdonyt a Londoni és Északi Nyugati Vasútnál (LNWR) használták, és az Igán-dűlő alagútban történő vontatásra készült. A mozdony kifejlesztésének célja a füstmentes szállítás biztosítása volt az alagutakban, ahol a hagyományos gőzmozdonyok használata problémákat okozott volna.

Technikai jellemzők

A TDLR 4 elektromos mozdony a villamos energia felhasználásával működött. A mozdony tengelyelrendezése 2-2-0 volt, ami azt jelenti, hogy két hajtó tengelye volt. A pontos teljesítmény- és sebességadatai nem ismertek, de a technológia célja az alagutakban történő biztonságos és hatékony szállítás volt. További részletek a méretekre és a felszereltségre vonatkozóan nem állnak rendelkezésre.

Szolgálati történelem

A TDLR 4 mozdonyt az Igán-dűlő alagútban használták, amely a londoni vonal egyik fontos szakasza volt. Az elektromos vontatás lehetővé tette a füstmentes közlekedést ezen az útvonalon. A szolgálati idejéről és kivonásának pontos dátumáról azonban nincsenek részletek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincsenek információk arról, hogy a TDLR 4 mozdonyból megmaradt volna bármelyik példány, vagy hogy múzeumban megtekinthető lenne.

Érdekességek és kulturális hatás

A TDLR 4 mozdony annak ellenére, hogy nem maradt fenn, jelentős szerepet játszott az elektromos vasúti technológia fejlődésében. Modellvasúti verzió vagy kulturális hivatkozások nem ismertek róla.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások