Történeti háttér és gyártás
A TDLR 4 elektromos mozdonyt 1890-ben fejlesztették ki, amikor az elektromos meghajtás korai szakaszában jártak. A mozdonyt a Londoni és Északi Nyugati Vasútnál (LNWR) használták, és az Igán-dűlő alagútban történő vontatásra készült. A mozdony kifejlesztésének célja a füstmentes szállítás biztosítása volt az alagutakban, ahol a hagyományos gőzmozdonyok használata problémákat okozott volna.
Technikai jellemzők
A TDLR 4 elektromos mozdony a villamos energia felhasználásával működött. A mozdony tengelyelrendezése 2-2-0 volt, ami azt jelenti, hogy két hajtó tengelye volt. A pontos teljesítmény- és sebességadatai nem ismertek, de a technológia célja az alagutakban történő biztonságos és hatékony szállítás volt. További részletek a méretekre és a felszereltségre vonatkozóan nem állnak rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A TDLR 4 mozdonyt az Igán-dűlő alagútban használták, amely a londoni vonal egyik fontos szakasza volt. Az elektromos vontatás lehetővé tette a füstmentes közlekedést ezen az útvonalon. A szolgálati idejéről és kivonásának pontos dátumáról azonban nincsenek részletek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincsenek információk arról, hogy a TDLR 4 mozdonyból megmaradt volna bármelyik példány, vagy hogy múzeumban megtekinthető lenne.
Érdekességek és kulturális hatás
A TDLR 4 mozdony annak ellenére, hogy nem maradt fenn, jelentős szerepet játszott az elektromos vasúti technológia fejlődésében. Modellvasúti verzió vagy kulturális hivatkozások nem ismertek róla.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |