DWWR 50 dízelmozdony

A DWWR 50 dízelmozdony a 20. század közepén jelentős újítást hozott a vasúti közlekedésbe, gazdaságosságával és megbízhatóságával szolgálva ki az utasok és az áruk szállítását.

Történeti háttér és gyártás

A DWWR 50 dízelmozdony a dublini DWWR (Dublin and Wicklow Railway) számára készült, és az 1891-es év egyik figyelemreméltó fejlesztése volt. A mozdonysorozatot a Great Southern and Western Railway által üzemeltetett Inchicore Works gyártotta. A gyártás célja az volt, hogy a DWWR vasúttársaság igényeit kielégítsék, különösen a Dublin környéki szállítási útvonalakon. Az ilyen típusú mozdony különösen fontos volt a vonatközlekedés hatékonyságának növelése érdekében, és hogy a társaság meg tudja felelni az egyre növekvő utasforgalmi igényeknek.

Technikai jellemzők

A DWWR 50 egy dízelmeghajtású mozdony, amelyet kimondottan a 19. század végén megjelenő új technológiai követelményeknek megfelelően terveztek. A mozdony műszaki jellemzői közé tartozott a korszerű hajtásrendszer, amely segítette az utazási sebesség és hatékonyság növelését. További adatok, mint a tengelyelrendezés vagy maximális sebesség, nem állnak rendelkezésre.

Szolgálati történelem

A mozdony kezdetben a Dublin és a környező területek közötti szállítási útvonalakon szolgált. Az ilyen típusú mozdonyok a 19. század végén és a 20. század elején játszottak fontos szerepet az ír vasúthálózat fejlődésében. A mozdony pontos kivonási ideje vagy selejtezése nem ismert.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy a DWWR 50 mozdonyból megőrzött példányok léteznek-e, illetve, hogy esetleg múzeumban kiállították volna.

Érdekességek és kulturális hatás

A DWWR 50 mozdony nem rendelkezik ismert kulturális hatással, és nem tűnik fel sem filmekben, sem könyvekben jelentős mértékben. Modellvasúti vagy rajongói körökben való megjelenése ismeretlen.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

DWWR 50 Wikipedia oldal