L&YR Class 23 gőzmozdony

Az L&YR Class 23 gőzmozdony a 20. század elején vált híressé, amikor megbízhatóságával és hatékonyságával hozzájárult a brit vasúti forgalom fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

Az L&YR Class 23 gőzmozdonyokat a Lancashire and Yorkshire Railway számára tervezték, első példányai 1891-ben készültek el. A mozdonyokat John Aspinall tervezte, aki a Lancashire and Yorkshire Railway főmérnöke volt. Az első példányok 1887-ben jelentek meg, a gyártás 1891-ben folytatódott, kifejezetten az elővárosi és távolsági személyszállítási igények kielégítésére.

A gyártást a Horwich Works, a L&YR saját műhelye végezte. Összességében 289 darabot gyártottak ebből a típusból.

Technikai jellemzők

Az L&YR Class 23 egy 2-4-2 tengelyelrendezésű gőzmozdony, amelyet elővárosi és távolsági közlekedésre terveztek. A mozdony hajtásáról az akkoriban modernnek számító szimpla gőzhengeres rendszer gondoskodott.

  • Tengelyelrendezés: 2-4-2
  • Teljesítmény: Közepes, elővárosi vonatokhoz igazított
  • Maximális sebesség: Körülbelül 70 km/h
  • Méretek: Hossz és tömeg adatok nem ismertek
  • Férőhely: Nincs konkrét utasszám, mivel ez egy mozdony, nem személyszállító kocsi

Szolgálati történelem

Az L&YR Class 23 mozdonyok az Egyesült Királyságban szolgáltak, főként a Lancashire and Yorkshire Railway vonalain. A típus hosszú ideig megbízhatónak bizonyult, és nagy népszerűségnek örvendett mind az utasok, mind az üzemeltetők körében. A mozdonyok fokozatosan kerültek kivonásra a forgalomból, legtöbbjüket az 1920-as és 1930-as években selejtezték.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos az L&YR Class 23 mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn az utókor számára, sem működőképes formában, sem múzeumi kiállításként.

Érdekességek és kulturális hatás

Az L&YR Class 23 mozdonyok nem váltak széles körben ismertté a populáris kultúrában, de a vasútmodellgyártók körében időnként megjelentek. A modellvasúti rajongók között népszerűek az ilyen korabeli gőzmozdonyok kicsinyített másai, de ezek inkább a vasúttörténeti érdeklődésből fakadóan készültek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/L&YR_Class_23

Képek

Források: Wikipédia, Google