Történeti háttér és gyártás
Az MGWR Class E gőzmozdony az 1890-es évek elején készült el a Midland Great Western Railway (MGWR) számára. A mozdonyok 1891-ben kerültek gyártásra, válaszként az egyre növekvő igényekre, amelyeket az ipari forradalom okozta növekvő közlekedési igények támasztottak. Az MGWR Class E gőzmozdonyt a Beyer, Peacock & Company készítette, amely Manchesterben, az Egyesült Királyságban található. Ez a cég híres volt a kiváló minőségű gőzmozdonyok gyártásáról, és az MGWR Class E típusa is ezt a hírnevet erősítette.
Technikai jellemzők
Az MGWR Class E gőzmozdony egy két forgóvázas gőzmozdony volt, amelyet a vonatok közlekedtetéséhez használtak a középnyugati régióban. A mozdony fontos jellemzője a gőzhajtású rendszer, amely abban az időben rendkívül hatékonynak számított. A mozdonyok teljesítménye lehetővé tette számukra, hogy nagy távolságokra is gyorsan és megbízhatóan szállítsanak utasokat és árut.
Szolgálati történelem
Az MGWR Class E mozdonyokat az ír Midland Great Western Railway használta. Ezek a gőzmozdonyok az 1890-es években kezdtek szolgálatba, és az eredetileg tervezett utas- és teherszállítási feladataikat hosszú időn keresztül megbízhatóan ellátták. Az ír vasúthálózaton belüli szerepük jelentős volt, hiszen az ipari és személyszállítási igényeket egyaránt kielégítették.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs tudomásunk arról, hogy bármelyik MGWR Class E gőzmozdony fennmaradt volna. Nincs híresztelés vagy dokumentáció arról, hogy bármelyik darabot múzeumban őriznének vagy nosztalgiavonatokban használnák.
Érdekességek és kulturális hatás
Az MGWR Class E mozdonyok nem tettek szert olyan széles körű ismertségre vagy kultikus státuszra, mint néhány másik híresebb típus. Ennek ellenére fontos szerepet játszottak az ír vasúttörténet fejlődésében, és a maga idejében modern technológiát képviseltek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/MGWR_Class_E
Képek
Források: Wikipédia, Google