Történeti háttér és gyártás
A Nord 2.121-től 2.180-ig terjedő sorozatú elektromos mozdonyokat eredetileg 1891-ben gyártották. A gyártás célja az volt, hogy kielégítse a gyorsan fejlődő vasúti közlekedés iránti igényt Franciaországban, különösen a Société de Chemins de fer du Nord, azaz az Északi Vasúti Társaság számára. E mozdonyok kifejlesztése a vasúti közlekedés hatékonyságának és teljesítményének növelésére irányult.
A gyártás helyszíne és a gyártó vállalat részletei nem állnak rendelkezésre, azonban tudjuk, hogy a mozdonyok elsősorban a Franciaország északi részén működő vasúttársaság számára készültek. A pontos darabszám információ nem ismert, de a sorozatszámokból következtethetünk arra, hogy legalább 60 darabot gyártottak belőle.
Technikai jellemzők
A Nord 2.121-től 2.180-ig terjedő sorozatú mozdonyok elektromos meghajtásúak. Ezen mozdonyok kialakítása lehetővé tette a korszakban megszokott vonatok vontatását, bár a műszaki specifikációk, mint például a teljesítmény, maximális sebesség és a pontos méretek, nem állnak rendelkezésre a forrás alapján.
A mozdonyok hajtásrendszere elektromos, amely a korszak egyik technológiai újítása volt a hagyományos gőzmozdonyokkal szemben. A részletes műszaki adatok hiánya miatt azonban konkrét paramétereket nem tudunk megadni.
Szolgálati történelem
A Nord 2.121-től 2.180-ig terjedő mozdonyok szolgálati történetéről kevés információ áll rendelkezésünkre. Tudjuk, hogy elsősorban Franciaországban használták őket, valószínűleg személyszállító és teherfuvarozási célokra egyaránt. Az üzemelés pontos időtartama, valamint a selejtezés időpontja nem ismert.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármelyik Nord 2.121-től 2.180-ig terjedő mozdony fennmaradt volna napjainkig, vagy hogy bármelyik múzeumban kiállítanák őket.
Érdekességek és kulturális hatás
A Nord 2.121-től 2.180-ig terjedő mozdonyokkal kapcsolatos érdekességek és a kulturális hatásuk sajnos nem dokumentált, így nem tudunk ilyen típusú információkat megosztani.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Nord_2.121_to_2.180
Képek
Források: Wikipédia, Google