Nord 2.121 to 2.180 elektromos mozdony

A Nord 2.121 to 2.180 elektromos mozdonyok a 20. század elején jelentős előrelépést hoztak a francia vasúti közlekedésben, kiemelkedve megbízhatóságukkal és hatékonyságukkal.

Történeti háttér és gyártás

A Nord 2.121-től 2.180-ig terjedő sorozatú elektromos mozdonyokat eredetileg 1891-ben gyártották. A gyártás célja az volt, hogy kielégítse a gyorsan fejlődő vasúti közlekedés iránti igényt Franciaországban, különösen a Société de Chemins de fer du Nord, azaz az Északi Vasúti Társaság számára. E mozdonyok kifejlesztése a vasúti közlekedés hatékonyságának és teljesítményének növelésére irányult.

A gyártás helyszíne és a gyártó vállalat részletei nem állnak rendelkezésre, azonban tudjuk, hogy a mozdonyok elsősorban a Franciaország északi részén működő vasúttársaság számára készültek. A pontos darabszám információ nem ismert, de a sorozatszámokból következtethetünk arra, hogy legalább 60 darabot gyártottak belőle.

Technikai jellemzők

A Nord 2.121-től 2.180-ig terjedő sorozatú mozdonyok elektromos meghajtásúak. Ezen mozdonyok kialakítása lehetővé tette a korszakban megszokott vonatok vontatását, bár a műszaki specifikációk, mint például a teljesítmény, maximális sebesség és a pontos méretek, nem állnak rendelkezésre a forrás alapján.

A mozdonyok hajtásrendszere elektromos, amely a korszak egyik technológiai újítása volt a hagyományos gőzmozdonyokkal szemben. A részletes műszaki adatok hiánya miatt azonban konkrét paramétereket nem tudunk megadni.

Szolgálati történelem

A Nord 2.121-től 2.180-ig terjedő mozdonyok szolgálati történetéről kevés információ áll rendelkezésünkre. Tudjuk, hogy elsősorban Franciaországban használták őket, valószínűleg személyszállító és teherfuvarozási célokra egyaránt. Az üzemelés pontos időtartama, valamint a selejtezés időpontja nem ismert.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármelyik Nord 2.121-től 2.180-ig terjedő mozdony fennmaradt volna napjainkig, vagy hogy bármelyik múzeumban kiállítanák őket.

Érdekességek és kulturális hatás

A Nord 2.121-től 2.180-ig terjedő mozdonyokkal kapcsolatos érdekességek és a kulturális hatásuk sajnos nem dokumentált, így nem tudunk ilyen típusú információkat megosztani.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Nord_2.121_to_2.180

Képek

Források: Wikipédia, Google