Történeti háttér és gyártás
A TDLR 5 elektromos motorvonat 1892-ben készült, az akkori technológiai fejlődés egyik úttörőjeként. Az 1890-es évek végén az elektromos vonatokat még csak kísérleti jelleggel használták. Az ebben az időszakban gyártott járművek azt a célt szolgálták, hogy bemutassák az elektromos hajtás előnyeit, például a csendesebb és tisztább működést a gőzmozdonyokhoz képest. A TDLR 5 konkrét gyártójáról és a megrendelőkről megbízható adat nem áll rendelkezésre.
Technikai jellemzők
A TDLR 5 elektromos motorvonat technikai jellemzői az időszak technológiai színvonalát tükrözték. Az elektromos hajtás azt jelentette, hogy a vonat működése csendesebb és tisztább volt, mint a gőzmozdonyoké. A maximális sebesség, hatótávolság, valamint a méretek és az utasférőhelyek száma azonban nem ismertek.
Szolgálati történelem
A TDLR 5 szolgálati történetéről és hasznosításáról részletes adatok nem állnak rendelkezésre. Az ilyen jellegű vonatokat általában kisebb távolságokra, városi, vagy elővárosi forgalomban használták, de speciális adatok a használatról, üzemeltetés helyszínéről és időszakáról nincsenek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem található információ arról, hogy a TDLR 5-ből maradt-e fenn megőrzött példány, vagy hogy bármely múzeumban kiállítják-e.
Érdekességek és kulturális hatás
A TDLR 5 kulturális hatása vagy érdekességei nem dokumentáltak széles körben, így ezen a területen sem található bővebb információ.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos motorvonat |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google