Történeti háttér és gyártás
A DWWR 52 dízelmozdony története az 1890-es évekre nyúlik vissza, amikor az ír vasútfejlesztés új technológiai megoldásokat keresett. 1893-ban gyártották, annak érdekében, hogy a Dublin és környéki vasúti hálózatot modernizálják. Bár részletes információk nem állnak rendelkezésre, valószínű, hogy a szállítási igények növekedése és a hatékonyság javítása vezette az új mozdonytípus kifejlesztését.
Technikai jellemzők
A DWWR 52 mozdony műszaki részletei sajnos nem maradtak fenn részletesen, azonban valószínű, hogy dízelmeghajtású volt, mivel ebben az időszakban elkezdődtek a dízel hajtásláncok kísérleti bevezetései. A dízelmozdonyok jellemzően nagyobb hatékonyságot és gyorsabb indulást biztosítottak a korábbi gőzmozdonyokhoz képest.
Szolgálati történelem
Ez a mozdony az ír vasúthálózat szolgálatában állt, különösen a Dublin környéki területeken. A szolgálati idejéről és a kivonás pontos dátumáról nincsenek rendelkezésre álló adatok, de a korabeli vasúti technológiák gyors fejlődése miatt valószínű, hogy viszonylag hamar újabb modellek váltották le.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem ismert, hogy a DWWR 52 mozdony bármely példánya fennmaradt volna múzeumban vagy más kiállításon. Az ilyen korai vasúti járművek sajnos gyakran a selejtezés áldozatául estek, mivel az új technológiák gyorsan háttérbe szorították őket.
Érdekességek és kulturális hatás
A DWWR 52 dízelmozdony nem vált híressé kulturális vagy történelmi kontextusban, mivel az írásos források és a köznyelvi említések róla ritkák. Modellvasúti replikák és rajongói közösségek sem ismertek ezzel a típussal kapcsolatban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |