Történeti háttér és gyártás
A Prussian G 9 (Mallet) gőzmozdonyt 1893-ban tervezték, és a Prussian államvasutak igényeinek kielégítésére készült. A mozdonyt a különféle teherszállítási feladatok hatékonyabb ellátására szánták, és a Mallet rendszerű mozdonytervezés egyik korai példája volt. A konstrukció célja az volt, hogy javítsa a vonóerő és a stabilitás egyensúlyát a nehézvasúti működés során.
Technikai jellemzők
A Prussian G 9 egy gőzhajtású mozdony volt, amelyet a híres francia mérnök, Anatole Mallet által kifejlesztett rendszer alapján építettek. A mozdony kettős csuklós alvázzal rendelkezett, amely lehetővé tette a jobb manőverezhetőséget szűk kanyarokban és nehéz terepeken.
Főbb műszaki jellemzők:
– Hajtásrendszer: Gőz
– Tengelyelrendezés: 0-4-4-0, azaz négy hajtott tengellyel rendelkezett, amelyeket két különálló alváz rendszerhez csatoltak.
– Maximális sebesség: A mozdony alapvetően teherszállításra készült, ezért nem a sebesség volt a legfontosabb tulajdonsága.
Szolgálati történelem
A Prussian G 9 mozdonyokat a német birodalmi vasútvonalak teherforgalmában használták. A mozdonyok leginkább Németország területén működtek, és elsősorban nehéz tehervonatok továbbítására voltak bevetve.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem ismert, hogy bármelyik Prussian G 9 mozdony napjainkban megőrzésre került volna. Az eredeti példányok közül jelenleg egy sem található múzeumokban vagy nosztalgiavasutakon.
Érdekességek és kulturális hatás
A Prussian G 9 mozdony a maga idejében a vasúti technológia egyik csúcsát képviselte, azonban nem vált jelentős kulturális ikonná. A Mallet rendszerű mozdonyok azonban később számos más vasút számára is inspirációt jelentettek, és különféle modellvasúti változataik ismertek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Prussian G 9 (Mallet) Wikipedia oldala)
Képek
Források: Wikipédia, Google