Történeti háttér és gyártás
Az Oldenburg G 4.2 dízelmozdony egy 1895-ben gyártott jármű, amelyet a német vasutak igényeire fejlesztettek. A mozdonyt az Oldenburgi Államvasút számára készítették, amely abban az időszakban fontos szerepet játszott az észak-németországi vasúti közlekedésben. Az Oldenburg G 4.2-t a korabeli társadalom növekvő ipari és közlekedési igényei hívták életre, és a gyártása során különös figyelmet fordítottak a megbízhatóságra és a hatékonyságra. A gyártást egy neves német vállalat végezte, amely hosszú távú tapasztalattal rendelkezett a vasúti járművek előállításában. Az Oldenburg G 4.2 szállítása és üzembe helyezése jelentős előrelépés volt a regionális vasúti hálózat modernizálásában.
Technikai jellemzők
A mozdony műszaki paraméterei a kor elvárásainak megfelelően alakultak. A járművet dízel hajtásrendszerrel látták el, amely jelentős teljesítményt biztosított. A tengelyelrendezés, a maximális sebesség és a méretek részletei különösen fontosak voltak a tervezés során, hogy az Oldenburg G 4.2 hatékonyan tudja teljesíteni a rá bízott feladatokat. Az utasok számára kényelmes utazási környezetet biztosított, és több osztályú elhelyezést is lehetővé tett, bár ezek pontos részletei nem állnak rendelkezésre. A futómű és a fékrendszer kialakításánál is a megbízhatóság és a biztonság kapott elsődleges szerepet, hogy a mozdony minden körülmények között megfeleljen a követelményeknek.
Szolgálati történelem
Az Oldenburg G 4.2 mozdonyokat főként Németországban használták, ahol különböző típusú szolgálatokban álltak. A járművek elsősorban teher- és személyszállító feladatokat láttak el, kiemelkedő hatékonysággal szolgálva a vasúti közlekedést. Az Oldenburg G 4.2 megbízhatósága és tartóssága miatt kedvelt volt az üzemeltetők körében. A mozdonyok több évtizeden át szolgálták az utasokat és az ipar különféle ágazatait, mielőtt a technológiai fejlődés nyomán újabb típusokkal váltották volna fel őket. Pontos kivonási idejük nem minden esetben dokumentált, azonban a legtöbb ilyen típusú járművet az 1940-es évek közepére kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az Oldenburg G 4.2 dízelmozdonyból sajnos nem maradt meg működőképesen fennmaradt példány, és jelenlegi ismereteink szerint múzeumi kiállításon sem szerepel. Ennek ellenére a modell iránt érdeklődők számára különböző forrásanyagok és történelmi összefoglalók szolgálhatnak némi betekintéssel a mozdony élettörténetébe és jelentőségébe.
Érdekességek és kulturális hatás
Az Oldenburg G 4.2 mozdony nemzetközi szinten kevésbé ismert, ám a vasúti járművek iránt érdeklődők körében mégis különleges helyet foglal el. Modellvasúti gyűjtők körében ugyanakkor a mozdony ritkaságnak számít, és bár pontos becenevek vagy kulturális említések nincsenek, a vasúttörténészek számára mégis egy fontos fejezetet jelentenek a vasúti közlekedés fejlődésében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google