Történeti háttér és gyártás
A Palatine T 4.I mozdony 1895-ben készült, melyet a Palatinus Államvasutak (Palatine Railways) számára terveztek. Ennek a dízelmozdonynak a kifejlesztése azzal a céllal történt, hogy korszerűsítsék a vasúti közlekedést, és hatékonyabb hajtású mozdonyokat alkalmazzanak. A pontos gyártási helyszínek és a gyártó vállalat nem áll rendelkezésre részletesen, de a korabeli vasúti fejlődés jegyében készült, ahol a dízel hajtás már innovációnak számított. Az ilyen típusú mozdonyokra általában az államvasutak jelentettek be igényt, bár konkrét példányszámok és megrendelők információi nem állnak rendelkezésre.
Technikai jellemzők
A Palatine T 4.I dízelmozdony technikai jellemzői közé tartozik a dízel hajtásrendszer, amely a korának egyik modern megoldása volt. A mozdony precíz műszaki paraméterei, például teljesítménye, tengelyelrendezése, maximális sebessége és hatótávolsága nem dokumentált, de a dízel mozdonyok általános jellemzői alapján ezek a tényezők jelentős előrelépést jelenthettek a gőzmozdonyokkal szemben. A méretei, például hossz, magasság, tengelytáv, valamint az utasok számára rendelkezésre álló férőhelyek száma szintén nem ismert. Általában hasonló mozdonyok esetében a futómű kialakítása, a fékrendszer megbízhatósága és a vezérlés egyszerűsége kiemelt szempont volt.
Szolgálati történelem
A Palatine T 4.I mozdonyokat a Palatinus Államvasutak hálózatán használták. Az üzemelés során ezek a mozdonyok a helyi és esetenként távolsági forgalomban is részt vehettek. Adatok arról, hogy pontosan hogyan szerepeltek, és mikor vonták ki a forgalomból, nem állnak rendelkezésre. A mozdony történetében esetleges átépítések, modernizációk vagy balesetek nincsenek dokumentálva.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a Palatine T 4.I mozdonyból megőrzött példány található-e valamely múzeumban, vagy részt vesz-e nosztalgikus vasúti rendezvényeken.
Érdekességek és kulturális hatás
A Palatine T 4.I mozdony nem szerepel ismert módon filmekben vagy könyvekben, és modellezői kultúrában való jelenlétéről sincsenek adatok. Modellvasúti elterjedtségéről és beceneveiről sincsenek információk.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
A Palatine T 4.I Wikipédia oldal
Képek
Források: Wikipédia, Google