Történeti háttér és gyártás
A Pennsylvania Railroad class D16 gőzmozdony egy jelentős darab a vasúti történelemben. A mozdonyokat elsősorban a Pennsylvania Railroad számára fejlesztették ki. A gyártás 1895-ben kezdődött, és az 1900-as évek elején ért véget. A D16 mozdonyokat a vasúttársaság speciális igényeire szabták, hogy megfeleljenek a korabeli forgalmi követelményeknek.
Technikai jellemzők
A D16 mozdonyok gőzhajtással rendelkeztek, és a 4-4-0-s tengelyelrendezéssel építették őket, amely akkoriban gyakori volt az észak-amerikai vasutakon. Ezek a mozdonyok kiváló teljesítményt nyújtottak, és kifejezetten arra tervezték őket, hogy a Pennsylvania Railroad igényeit kielégítsék. A maximális sebesség és egyéb műszaki adatok nem ismertek, de a 4-4-0-s elrendezés biztosította a sima és gyors működést.
Szolgálati történelem
A Pennsylvania Railroad class D16 gőzmozdonyokat főként az Egyesült Államokban használták, különböző személy- és teherfuvarozási feladatok ellátására. Az évek során számos átépítésen és modernizáción mentek keresztül, hogy megfeleljenek a növekvő vasúti követelményeknek. A mozdonyok kivonása fokozatosan zajlott, a technológiai fejlődés és az újabb típusok megjelenése miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Pennsylvania Railroad class D16 mozdonyokból nem maradt fenn működőképes vagy kiállítható példány. Így ezek a mozdonyok ma már leginkább csak történeti dokumentációkban és fényképeken találhatók meg.
Érdekességek és kulturális hatás
A D16 mozdonyokat gyakran emlegetik a gőzmozdonyok aranykorának jellegzetes példájaként. Bár nem maradtak fenn, a mozdonyok modellvasút változatai népszerűek voltak a XX. század első felében. A Pennsylvania Railroad class D16 története és technológiája továbbra is érdeklődést vált ki a vasúttörténet iránt rajongók körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Részletes információ a Wikipedia oldalán
Képek
Források: Wikipédia, Google