Történeti háttér és gyártás
A DWWR 11 elektromos mozdony különleges helyet foglal el a vasúti történelemben, lévén az egyik korai példája az elektromos hajtás alkalmazásának. A mozdony 1896-ban készült, és az Ír Vasúttársaság, a Dublin and Wicklow Railway (DWWR) rendelte meg, hogy kielégítse a növekvő városi közlekedési igényeket Dublin környékén. Az elektromos mozdonyok fejlesztése a 19. század vége felé kezdett elterjedni, mivel a városi területeken a szénnel fűtött gőzmozdonyok szennyezése egyre nagyobb problémát jelentett. A DWWR mozdonyainak az áramszedő rendszerét is fejlesztették, hogy a városi környezetben hatékonyan közlekedhessenek.
Technikai jellemzők
A DWWR 11 mozdony elektromos hajtású volt, ami különlegessé tette a korában. Az elektromos meghajtás nemcsak környezetbarátabb, hanem hatékonyabb is volt a városi közlekedés szempontjából, ahol a gyakori megállások és indulások gazdaságtalanokká tették a gőzmozdonyok használatát. A mozdony részletezett műszaki adatai, mint a teljesítménye, tengelyelrendezése vagy maximális sebessége sajnos nem állnak rendelkezésre, de az elektromos hajtás technológiai előnyei biztosították helyét a városi közlekedésben.
Szolgálati történelem
A DWWR 11 mozdony főként Dublin és Wicklow között üzemelt, és jelentős szerepet játszott a városi személyszállításban. A mozdony forgalomból való kivonásának pontos ideje nem ismert, de az elektromos mozdonyok fejlődése és az újabb modellek megjelenése valószínűleg a kivonásukhoz vezetett. Az ilyen korai villamos mozdonyok hozzájárultak az elektromos vasúti technológia további fejlesztéséhez és elterjedéséhez.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a DWWR 11 mozdonyból létezne megőrzött példány. Az ilyen korai mozdonyok gyakran a technológiai fejlődés áldozatává válnak, és inkább alkatrészeiket újrahasznosítják, mintsem megőrzik őket muzeális célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
A DWWR 11 mozdony a maga idejében újdonságnak számított, hiszen a villamos közlekedés még gyerekcipőben járt. Bár konkrét kulturális vagy médiabeli megjelenésekről nincs információ, az ilyen korai elektromos mozdonyok hozzájárultak a vasúti technológia fejlődéséhez, amely később egyre modernebb formában jelent meg a közlekedésben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |