Bavarian D II gőzmozdony

A Bavarian D II gőzmozdony a 19. század végén jelent meg, és az ipari fejlődés szimbólumává vált, központi szerepet játszva a bajor vasúthálózat bővítésében.

Történeti háttér és gyártás

A Bavarian D II gőzmozdony az 1890-es évek végén készült Bajorországban, Németország egyik tartományában. A mozdonyokat a Bayerische Staatsbahn, vagyis a Bajor Államvasutak rendelte meg, hogy kielégítse a regionális közlekedési igényeket. Kifejezetten a helyi és kisebb távolságú vonalakra tervezték őket, ahol a kisebb kapacitású, de megbízható mozdonyokra volt szükség. A mozdonyok gyártását az 1898-as év során végezték.

  • Gyártási időszak: 1898
  • Megrendelő: Bayerische Staatsbahn
  • Példányszám: pontos adat nem található

Technikai jellemzők

A Bavarian D II gőzmozdony hajtásrendszere gőzzel működött, ami abban a korban széles körben elterjedt technológiának számított. Két tengelyes elrendezéssel rendelkezett, amely a kisebb vonalakhoz ideális volt, mivel könnyen manőverezhető volt a szűk kanyarokban és a könnyebben terhelhető pályákon.

  • Hajtásrendszer: gőz
  • Tengelyelrendezés: 0-4-0

Szolgálati történelem

A Bavarian D II mozdonyok Bajorország területén üzemeltek, és főként rövidebb távolságú személyszállítási feladatokat láttak el. A kisebb vonalakra optimalizált kialakításuk miatt népszerűek voltak a helyi vasúti közlekedésben. A szolgálati idejükről pontos kivonási adatok nem érhetők el, de a gőzmozdonyok általános visszaszorulása az 1920-as és 1930-as évekre tehető, amikor a dízel- és elektromos mozdonyok kezdtek elterjedni.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy a Bavarian D II mozdonyok közül bármelyik is megmaradt volna múzeumi darabként vagy nosztalgiavonatként. Ez valószínűleg a kevésbé széleskörűen ismert és használt típusokra vonatkozó, gyakori jelenség.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Bavarian D II gőzmozdonyok nem váltak különösen híressé, a vasúti rajongók körében mégis fontos szerepet töltenek be az egykori bajor vasúti közlekedés szimbólumaként. Modellvasút-gyártók nem készítettek széles körben elérhető méretarányos verziókat ebből a típusból.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

További információ a Bavarian D II-ről