Történeti háttér és gyártás
A South African Class D 2-6-4T gőzmozdony az 1890-es évek végén készült, hogy az akkori dél-afrikai vasúti igényeket kielégítse. Ezt a típust a Dél-Afrikai Köztársaság (a mai Dél-Afrika egy része) vasúti hálózatának fejlesztése során mutatták be, amelyre a gyors iparosodás és az infrastruktúra bővítése miatt volt szükség. A mozdonyokat a Neilson & Company gyártotta, és 1898-ban készültek el.
Technikai jellemzők
A South African Class D 2-6-4T egy gőzmozdony volt, amelyet elsősorban személyszállító vonatok vontatására terveztek. A mozdonyok 2-6-4T kerék konfigurációval rendelkeztek, ami azt jelentette, hogy az első két kerék vezető, a középső hat hajtó, míg az utolsó négy kormányzó kerékként szolgált. Ez a konfiguráció hatékony egyensúlyt biztosított a stabilitás és a sebesség között.
- Hajtásrendszer: Gőz meghajtású rendszerrel működött, melyet szénnel fűtöttek.
- Kerekek száma: Összesen 12 kerék (2-6-4 elosztásban).
- Tengelyelrendezés: 2-6-4.
Szolgálati történelem
A mozdonyok elsősorban Dél-Afrika vasútjain szolgáltak. Megbízható teljesítményük miatt népszerűek voltak a személyvonatok körében. A mozdonyokat az idő múltával újabb típusok váltották fel, de a South African Class D 2-6-4T emléke továbbra is megmaradt a vasúti történelem részeként. A pontos kivonási időszak nem ismert, de a gőzmozdonyok általános visszaszorulása a modernizáció hatására történt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ megőrzött példányokról vagy múzeumi szereplésről. Úgy tűnik, hogy a South African Class D 2-6-4T típusból nincs fennmaradt darab a mai napig.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class D 2-6-4T nem rendelkezik jelentős kulturális hatással, és nem ismert, hogy szerepelt volna filmekben vagy más médiában. Nincs információ arról, hogy modellvasútként elérhető lenne.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_D_2-6-4T
Képek
Források: Wikipédia, Google