Történeti háttér és gyártás
A Bavarian C VI gőzmozdony 1899-ben készült, és a Bajor Államvasutak megrendelésére gyártották. A mozdonyt a szénhidrogének iránt megnövekedett igény és a vasúthálózat bővülése tette szükségessé. A mozdonyokat a Maffei cég készítette, amely az ipari forradalom egyik kulcsszereplője volt Bajorországban. A gyártás során a fő cél az volt, hogy hatékony és megbízható járműveket biztosítsanak a vasúthálózat számára, különösen a nehezebb rakományok szállítására.
- Gyártási év: 1899
- Gyártó vállalat: Maffei
- Megrendelő: Bajor Államvasutak
Technikai jellemzők
A Bavarian C VI gőzmozdony két hengerművel és gőzhajtású rendszerrel rendelkezett. A gőzmozdony tengelyelrendezése 0-6-0 volt, ami azt jelenti, hogy három hajtott tengellyel rendelkezett. Az ilyen típusú elrendezés hozzájárult a mozdony stabilitásához és hatékonyságához. Bár a maximális sebességre és más specifikus műszaki adatokra vonatkozóan konkrét számadatok nem állnak rendelkezésre, az ilyen mozdonyok általában körülbelül 50-60 km/h sebességgel közlekedtek. A mozdonyok teljesítménye és kapacitása ideális volt nehéz rakományok szállítására hegyvidéki területeken.
- Hajtásrendszer: Gőz
Szolgálati történelem
A Bavarian C VI mozdonyokat elsősorban Bajorország területén használták, ahol fontos szerepet játszottak a helyi gazdaság élénkítésében és a vasúti szállítás fejlődésében. A mozdonyokat teher- és személykocsik vontatására egyaránt alkalmazták, különösen hegyvidéki pályaszakaszokon. Műszaki szempontból megbízhatónak és tartósnak bizonyultak, ami lehetővé tette hosszú távú alkalmazásukat a vasúthálózaton. Az 1920-as és 1930-as évek során azonban a dízel- és elektromos mozdonyok elterjedése miatt fokozatosan kivonták őket a szolgálatból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon a Bavarian C VI gőzmozdony egyik példánya sem maradt fenn eredeti állapotában. Bár a mozdony fontos részét képezte a vasúti történelemnek, a technológiai fejlődés és a modernizáció miatt a legtöbb példányt leselejtezték vagy átalakították más célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Bavarian C VI mozdony konkrét kulturális hatásáról keveset tudunk, a korabeli vasútmodellezők és gyűjtők körében nagy népszerűségnek örvendett. Az ilyen típusú mozdonyok méretarányos modelljei a vasúti gyűjtemények kedvelt darabjai közé tartoztak, és a gőzmozdonyok iránti nosztalgikus érzések kifejezőjeként szolgáltak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Bavarian_C_VI
Képek
Források: Wikipédia, Google